Translate

W jaki sposób zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?

Walka o klienta w obecnych czasach wysokiej konkurencji przybiera różne formy. Od ciągłego zmniejszania ceny po oferowanie licznych dodatkowych korzyści. Każdy sposób na przyciągnięcie do siebie klienta jest na wagę złota. Bolączką wielu sklepów internetowych jest niski współczynnik konwersji. Co bowiem z tego, że daną stronę odwiedza duża liczba klientów jeżeli tylko garstka z nich decyduje się na dokonanie zakupu. W tym artykule postaramy się zatem podpowiedzieć wam w jaki sposób można poprawić konwersję w sklepie www.


Pierwszym krokiem do poprawy konwersji powinno być sprawdzenie czy strona sklepu internetowego jest dostatecznie szybka. Czas ładowania się strony ma bowiem olbrzymi wpływ na to czy klient zdecyduje się na zakup. W dobie urządzeń mobilnych każda sekunda opóźnienia może decydować o tym czy transakcja zostanie sfinalizowana. Oprócz tego czas ładowania ma również wpływ na SEO. Pozycjonowanie stron internetowych w dużym stopniu zależy bowiem od dobrej optymalizacji strony i jej szybkości ładowania.

Najczęściej wolne ładowanie się strony mogą powodować zbyt wielkie pliki graficzne oraz duża ilość skryptów umieszczonych na stronie. Remedium na taki stan rzeczy może być ich kompresja oraz wykorzystanie plików cache.

Częstym powodem niskiej konwersji jest również błędne działanie sklepu. Możemy być czasami nawet nieświadomi, że na którymś etapie składania zamówienia klient może mieć spore problemy. Czy to w postaci błędów czy też niejasnych instrukcji jakie pojawiają się na ekranie przeglądarki. Należy zatem dokładnie sprawdzić stroną pod kątem błędów. Przetestować działanie sklepu na różnych przeglądarkach oraz urządzeniach mobilnych takich jak smartfony czy też tablety.

Na obniżenie konwersji może mieć również wpływ łatwość wyszukiwania znajdujących się na stronie produktów. Strona sklepu powinna być intuicyjna i przejrzysta a możliwość wyszukiwania łatwo dostępna. Jeżeli bowiem klient będzie miał problem ze zlokalizowaniem wyszukiwarki lub też nie będzie ona działać poprawnie to możemy być niemal pewni, że nie zdecyduje się ona na finalizację transakcji.

Na niski współczynnik konwersji przełożenie będzie mieć również to czy produkt w sklepie został przedstawiony w atrakcyjny sposób. Wysokiej jakości zdjęcia, zachęcające do zakupu opisy oraz dodatkowe materiały multimedialne to obowiązkowe elementy jeżeli zależy wam na wysokiej sprzedaży.

Na sam koniec warto wspomnieć jeszcze o jednym istotnym czynniku czyli kosztach dostawy. Powinny być one zawsze dobrze widoczne i od razu przedstawione klientowi. W przeciwnym wypadku, jeżeli o kosztach dostawy klient dowie się dopiero na etapie finalizacji zamówienia może zwyczajnie z zakupu zrezygnować co obniży współczynnik konwersji.

2 komentarze:

  1. W moim przypadku do sprawnego zarządzania firmą mam u siebie system ERP https://www.connecto.pl/system-erp-do-zarzadzania-firma/ i jestem zdania, że jest on warty tego aby go używać. Tym bardziej, że gdy posiadamy firmę to faktycznie musimy cały czas nią zarządzać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Śmiało mogę polecić ten dobry system ERP Ready_™ Myślę, że spokojnie usprawni pracę w różnych branżach, również w sklepie internetowym. Z tego co wiem, to z ich oprogramowania korzysta wiele znanych firm, które chętnie go rekomendują. Wdrożyłam go we własnej firmie i ułatwia mi pracę już dobrych parę lat.

    OdpowiedzUsuń