Aby móc odpowiedzieć na to pytanie zacznijmy od tego czym tak dokładnie jest Voice Search. Otóż to nic innego jak forma interakcji z wyszukiwarką internetową za pośrednictwem komend głosowych. Taka forma zapytań to sposób na wygodniejsze i szybsze uzyskanie odpowiedzi na nurtujące nas kwestie.
Czym takie zapytania głosowe będą różnić się od tradycyjnego wyszukiwania? Otóż na pewno wyszukiwania głosowe są znacznie dłuższe. Wszelkiego rodzaju zapytania głosowe będą miały dużo bardziej naturalną formę i stanowić będą najczęściej pełne zdania. Stosowane są też dużo częściej do wyszukiwań lokalnych - kiedy potrzebujemy szybko uzyskać informację na temat rzeczy, które dzieją się blisko nas.
Z wyszukiwania głosowego korzystamy również najczęściej w zupełnie innych chwilach niż podczas tradycyjnego wyszukiwania. Dostępne dane pokazują, że z wyszukiwania głosowego korzystamy zazwyczaj wtedy gdy wpisywanie tekstu na ekranie komputera czy też smartfonu może być utrudnione. Korzystanie zatem z wyszukiwania głosowego odbywa się najczęściej podczas podróży samochodem, treningu na siłowni, oglądania telewizji czy też podczas przygotowania obiadu w kuchni.

Najważniejszą zmianą jaka może nastąpić wydaje się ta związana z pojedynczym wynikiem wyszukiwania. W końcu asystenci głosowi prezentują zazwyczaj wyłącznie jedną odpowiedź na zadane pytanie. W związku z tym może już wkrótce okazać się, że najważniejsze będzie uzyskanie pierwszej pozycji na zadaną frazę. Reszta wyników nie jest bowiem prezentowana przez asystenta.
Na ten moment wpływ Asystenta Google nie jest jeszcze co prawda odczuwalny jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron, gdyż przez dużą część użytkowników jest on uznawany jeszcze tylko za ciekawostkę. Może się to jednak w ciągu najbliższych lat zmienić - dobrze zatem już zawczasu się na to przygotować.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz