Pierwszym i najbardziej kardynalnym błędem jest brak wyraźnego wezwania do działania w reklamie. Mowa o tekstach w stylu ,,kup", ,,napisz", ,,zadzwoń" czy też ,,sprawdź". Twój klient musi wiedzieć dokładnie czego od niego oczekujesz. Jeżeli dany użytkownik szuka możliwości zakupu sprzętu elektronicznego w sieci to reklama tekstowa powinna zawierać takie wezwanie jak ,,zamów online" czy też ,,kup online".
Kolejnym błędem są reklamy tekstowe które wprowadzają użytkownika w błąd przez użycie niewłaściwego odnośnika. Jeżeli dany klient szuka na przykład telewizora OLED a zostaje przeniesiony na stronę z ofertą modeli LED to na pewno nie będzie zadowolony z takiego obrotu sprawy. Unikajmy zatem takich sytuacji.
Następny błąd to brak sprawdzania i testowania różnych wariantów reklam. Raz przygotowana reklama wcale nie musi być najskuteczniejsza. Lepiej przygotować jej kilka wariantów i na podstawie danych stosować tą która najlepiej się sprawdza.
Warto tutaj wspomnieć jeszcze o stosowaniu wielkich czcionek w wyrazach. Duża czcionka ma służyć podkreśleniu istotności danego aspektu oferty. Jeżeli zatem cała reklama będzie stworzona przy użyciu dużych czcionek nie będziesz w stanie przekazać tego co w twojej ofercie jest najbardziej istotne.Sporym błędem jest też nie wyodrębnienie reklamy desktopowej od tej na urządzenia mobilne. Standardowo Google Ads umieszcza daną reklamę zarówno na urządzeniach mobilnych jak i desktopowych. Dobrze jest jednak to zmienić i wprowadzić stosowny podział.
Na sam koniec radzimy dobrze sprawdzić wszelkie teksty reklam tekstowych pod kątem błędów ortograficznych i stylistycznych. Żadna firma nie powinna być bowiem identyfikowana z reklamami które zawierają błędy ortograficzne. Upewnijmy się zatem, że nasze teksty są ich pozbawione.
To tylko jedne z najczęstszych błędów jakie można spotkać. Jeżeli zależy Państwu na w pełni profesjonalnie przygotowanej reklamie to zapraszamy do skorzystania z naszej oferty tworzenia reklam Google Ads.

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz