Pierwszym i najbardziej kardynalnym błędem jest brak wyraźnego wezwania do działania w reklamie. Mowa o tekstach w stylu ,,kup", ,,napisz", ,,zadzwoń" czy też ,,sprawdź". Twój klient musi wiedzieć dokładnie czego od niego oczekujesz. Jeżeli dany użytkownik szuka możliwości zakupu sprzętu elektronicznego w sieci to reklama tekstowa powinna zawierać takie wezwanie jak ,,zamów online" czy też ,,kup online".
Kolejnym błędem są reklamy tekstowe które wprowadzają użytkownika w błąd przez użycie niewłaściwego odnośnika. Jeżeli dany klient szuka na przykład telewizora OLED a zostaje przeniesiony na stronę z ofertą modeli LED to na pewno nie będzie zadowolony z takiego obrotu sprawy. Unikajmy zatem takich sytuacji.
Następny błąd to brak sprawdzania i testowania różnych wariantów reklam. Raz przygotowana reklama wcale nie musi być najskuteczniejsza. Lepiej przygotować jej kilka wariantów i na podstawie danych stosować tą która najlepiej się sprawdza.

Sporym błędem jest też nie wyodrębnienie reklamy desktopowej od tej na urządzenia mobilne. Standardowo Google Ads umieszcza daną reklamę zarówno na urządzeniach mobilnych jak i desktopowych. Dobrze jest jednak to zmienić i wprowadzić stosowny podział.
Na sam koniec radzimy dobrze sprawdzić wszelkie teksty reklam tekstowych pod kątem błędów ortograficznych i stylistycznych. Żadna firma nie powinna być bowiem identyfikowana z reklamami które zawierają błędy ortograficzne. Upewnijmy się zatem, że nasze teksty są ich pozbawione.
To tylko jedne z najczęstszych błędów jakie można spotkać. Jeżeli zależy Państwu na w pełni profesjonalnie przygotowanej reklamie to zapraszamy do skorzystania z naszej oferty tworzenia reklam Google Ads.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz