Translate

Najczęstsze błędy popełniane w e-mail marketingu

E-mail marketing to potężne narzędzie dzięki któremu można dotrzeć do klientów i przekonać ich do skorzystania z danej oferty. Niestety często w przygotowaniu wiadomości jakie mają trafić do klientów pojawiają się liczne błędy. Dzisiaj przyjrzymy się tym najczęściej występującym dzięki czemu będziecie widzieć czego unikać przygotowując kampanię e-mail marketingową.


Tak więc najczęściej popełnianym błędem to zbyt długie wiadomości. Jeżeli staramy się przeładować informacjami naszą wiadomość to możemy być pewni, że nie zainteresuje ona naszego adresata. Trzeba skorzystać tutaj ze złotej e-mail marketingu, że mamy jedynie około trzech sekund aby zwrócić uwagę danej osoby, następnie zaledwie pięć sekund na przykucie jej uwagi i tylko siedem sekund na próbę zachęcenia do danego działania.

Kolejnym często pojawiającym się błędem podczas e-mail marketingu jest zbyt duża automatyzacja. Jak pokazują badania nic nie powoduje tak szybkiego usunięcia wiadomości jak fakt zauważenia przez odbiorcę ich zautomatyzowanego charakteru. Dlatego warto rozważyć możliwość personalizacji wiadomości mailowych gdzie oprócz samego imienia i nazwiska adresata znajdą się również jakieś dodatkowe informacje.


Innym popełniamy błędem są zbyt gęsto upakowane treści w e-mail marketingu. Nic nie odrzuci czytającego bardziej niż zbita forma tekstu niemal zachodzącego na siebie. Najlepiej zatem podzielić wiadomości na krótkie, czasami nawet jedno zdaniowe akapity, dzięki czemu całość zyska na przejrzystości i stanie się dużo łatwiej przyswajalna.

Unikaj również niejasnych sformułowań. Pamiętaj, że twoje wiadomości mają na celu jasne i klarowne przedstawienie oferty czy też usługi. Nic nie denerwuje bardziej niż fakt, że po przeczytaniu wiadomości nie wiesz tak naprawdę czego oczekuje od ciebie jego nadawca.
Istotne jest również trzymanie się prostej zasady, że na jedną wiadomość powinna przypadać jedynie jedna prośba.


Staraj się również unikać zbyt formalnej treści w swoich wiadomościach e-mail marketingowych. Nadaj treści raczej swobodny wydźwięk. Nie przesadzaj jednak w drugą stronę i nie pozwalaj aby twój styl pisania danej wiadomości był nazbyt wyluzowany. Musisz odnaleźć złoty środek.

Na sam koniec pamiętaj, że nic tak nie odstrasza od czytania wiadomości niż pojawiające się w niej błędy stylistyczne czy ortograficzne. Zadbaj więc o dokładne sprawdzenie swoich wiadomości w kampanii e-mail marketingowej przed ich wysłaniem do klientów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz