Translate

Jakie czynniki wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania?


Oprócz kilku podstawowych informacji Google trzyma w sekrecie kryteria które decydują o pozycji danej strony w wynikach wyszukiwania. Z tego też względu większość czynników mających wpływ na uzyskanie wysokiej pozycji została określona przez pozycjonerów metodą testowania i obserwacji. Poniżej zaprezentujemy Państwu listę kilku najważniejszych czynników które przekładają się na pozycję strony w Google.


Na samy początku należy nadmienić iż pozycjonowanie nie jest jednorazową czynnością. Jest to długotrwały i wielo-falowy proce który polega na systematycznej i ciągłej pracy. O raz uzyskaną pozycję w top 10 lub top 20 należy cały czas dbać, aby jej nie utracić.

Co zatem ma znaczenie w oczach Google? Z całą pewnością wartość danej strony dla konkretnych użytkowników. Google coraz skuteczniej eliminuje strony które stanowią swoisty spam nie oferując odwiedzającym żadnej wartości. Oznacza to, że aby strona znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania powinna ona zawierać unikalną oraz interesującą treść, która będzie podana w przyjazny dla odwiedzających sposób.

Kolejnym istotnym czynnikiem są linki przychodzące. Można nawet powiedzieć, że jest ono obecnie trochę mniej istotne niż było jeszcze kilka lat temu ale nadal pozostaje jednym z kluczowych czynników. Dlatego też tak ważne jest aby wszelkie działania z zakresu pozyskiwania linków były prowadzone w sposób przejrzysty i klarowny. Obecność linku do danej witryny na zupełnie innej stornie Google traktuje jako swoistego rodzaju rekomendację.

Bardzo ważne tak jak wspominaliśmy wcześniej są treści zamieszczone na stronie www. Powinny one być tak napisane aby zawierać słowa kluczowe na które zamierzamy pozycjonować daną stronę. Należy pamiętać, że wszystkie treści zamieszczone na stornie powinny dostarczyć ich czytelnikom jakąś wartość. Mogą odpowiadać na często pojawiające się pytania, stanowić poradniki czy też pomagać w podjęciu decyzji na dany temat.

Nie bez znaczenia jest też odpowiednia optymalizacja strony. Chodzi tutaj głównie o poprawne ustawienie nagłówków jak i opisów które pojawią się w wynikach wyszukiwania. Dobrym zwyczajem jest gdy dodatkowe elementy na stornie pokrywają się z tytułami naszych tekstów na stronie jak i adresem URL.

Na sam koniec zostawiliśmy dopasowanie danej strony do standardów mobilnych. Już rok temu Google ogłosiło, że wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania będzie miał jej wygląd na urządzeniach mobilnych. Dlatego tak istotne jest obecnie posiadane mobilnej wersji sklepu czy też strony www.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz