Translate

Narzędzia nowoczesnego marketera - krótkie omówienie

Marketing internetowy w obecnych czasach wymaga nie tylko świeżego spojrzenia na wiele spraw oraz kreatywności - niezbędne są również narzędzia które pozwolą zapanować nad naszymi działaniami. Dzisiaj postaramy omówić się najprzydatniejsze narzędzia wykorzystywane przez współczesnych marketingowców.

Na początek coś do analizowania i zbierania danych. Obecnie na polu śledzenia ruchu w internecie pozycję monopolisty utrzymuje firma Google ze swoją usługą Analytics. Jak mówią badania korzysta z tego rozwiązania praktycznie dziewięć na dziesięć stron internetowych. Alternatywą dla Googlowskiej usługi usługi może być KISSmetric.

Przydatne okażą się też narzędzia do śledzenia pozycji w Google. Dla istotnych w danym biznesie słów kluczowych już mała zmiana może mieć znaczące przełożenie na sprzedaż w sklepie internetowym. Z tego też względu tak istotne jest monitorowanie działań pozycjonerskich. Można do tego celu użyć serwisów takich jak Webpozycja czy też Positionly.


Jeżeli jesteśmy już przy temacie SEO to nie sposób nie wspomnieć o takich narzędziach jak Google Webmaster Tools - które to pomaga optymalizować serwis internetowy czy też Google Keyword Tool, które pokazuje popularność danych słów kluczowych. Godnym zainteresowani narzędziem jest również Google Trends czyli analiza tego co jest obecnie najbardziej popularne w wynikach wyszukiwania.




W przypadku takich działań jak e-mail marketing również będziemy potrzebować specjalistycznych narzędzi, które umożliwią analizowanie, personalizację wiadomości i odpowiednie targetowanie. Jeżeli chodzi o dostępne narzędzia tego rodzaju warto tutaj wspomnieć o usłudze FreshMail czy też MailChimp.

Marketing to też media społecznościowe. Aby zapanować nad wszystkimi kanałami społecznościowymi na raz takimi jak Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest itd potrzebne są specjalistyczne narzędzia. Zamiast publikować na każdym z portali osobno będziemy mogli przyśpieszyć nasze działania i zarządzać każdym wpisem z jednego miejsca. Idealnie sprawdzą się do tego takie aplikacje jak HootSuite lub SproutSocial.

Obsługiwane media społecznościowe i prowadzone na nich działania trzeba też odpowiednio analizować. W tym celu należy użyć specjalistycznego oprogramowania. Można tutaj wspomnieć o usługach takich jak Brand24 lub Trackur.

1 komentarz:

  1. Hej! Świetny tekst, bardzo przydatny dla osób, które nadal zastanawiają się nad tzw. "must have" marketera.

    Ogromnie dziękuję również w imieniu Positionly, czyli obecnego Unamo SEO, za wzmiankę na nasz temat.

    Zauważyłam, że dalej w tekście występuje również wzmianka na temat monitoringu social media, które również oferujemy w naszej platformie jako Unamo Social Media (poprzednio Monitori).

    Będzie nam ogromnie miło, jeśli znajdziesz chwilę by poznać również i to rozwiązanie w przyszłości. :)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Ewa Suwińska
    Marketing Manager Unamo.com

    OdpowiedzUsuń