Translate

Podstawowe zasady marketingu dla sklepu internetowego

Założenie sklepu internetowego przy dostępie do odpowiednich środków finansowych i pewnym poziomie wiedzy nie jest już obecnie rzeczą bardzo trudną. Właśnie dlatego każdego dnia przybywa nowych stron oferujących klientom możliwość zakupów online. Dzisiaj przyjrzymy się jakie działania marketingowe trzeba podjąć aby zadbać o sukces internetowego sklepu.


Podstawą jest budowanie naszej reputacji za pomocą opinii innych oraz rożnego rodzaju certyfikatom. To właśnie opinie innych klientów mają największe przełożenie na obraz i wiarygodność naszego sklepu online. Według badań prawie dwie trzecie internautów przed zakupem sprawdza opinie na temat danego sklepu. Dlatego też należy zadbać o to aby zadowoleni klienci mogli wystawić pozytywną opinię naszej działalności. Można tutaj postawić zarówno na opnie pozostawione bezpośrednio w sklepie lub też wykorzystać takie portale jak Opineo.
Bardzo istotne jest również reagowanie na negatywne opinie klientów i jak najszybsze ich rozwiązywanie. Stworzy to wizerunek firmy której zależy na kliencie a nie wyłącznie na zyskach.

Innym niezbędnym elementem jest pozycjonowanie sklepu internetowego. Działania z zakresu SEO w skład których wchodzi optymalizacja strony to niezbędne elementy jeżeli myślimy na poważnie o wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google.
Inwestycja w SEO może wydawać się na początku dość droga i nie wszyscy decydują się na wykorzystanie potencjału jaki drzemie w działaniach pozycjonerskich. Na dłuższą metę jednak pozycjonowanie bardzo mocno wpływa na zyski internetowego sklepu.

Sklep należy też odpowiednio przygotować tak aby nie odstraszał on odwiedzających. Kategorie produktów powinny mieć więc swoje podstrony, jasno i klarownie opisane, a na stronie musi znaleźć się sitemapa aby użytkownik zawsze wiedział gdzie aktualnie się znajduje.

Zadbajmy także o to aby każdy produkt w sklepie był starannie opisany oraz okraszony odpowiednio dobranymi zdjęciami wysokiej jakości. Jak wykazują badania nawet najlepszy opis ani rekomendacje nie mają takiej mocy przebicia jak przyciągające uwagę klienta zdjęcia.
Warto zatem postawić nie tylko na ogólnie dostępne zdjęcia produktów czyli tak zwane packshoty ale też na własną sesję zdjęciową z danym produktem.

Na sam koniec nie zapomnijcie o odpowiednim dobraniu metod transportu oraz jego kosztów. Ponad 60% badanych twierdzi, że ich decyzja na temat zakupu jest silnie uzależniona od tego sklep oferuje darmową dostawę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz