Na proces pozycjonowania strony internetowej składa się bardzo wiele czynników oraz działań. W przypadku gdy chcemy pozycjonować na bardzo popularne frazy do uzyskania zadowalających efektów niezbędne jest przygotowanie i zbudowanie odpowiedniego zaplecza dla naszej strony docelowej. Dzisiaj postaramy się przyjrzeć temu jak powinno budować się tego rodzaju zaplecza aby nasza strona nabierała mocy w wynikach wyszukiwania.
Zasadniczo budowanie zaplecza należy robić tak aby użytkownicy nie byli w stanie rozpoznać, że mają do czynienia z zapleczem. Nie ma więc tutaj mowy o wstawianiu śmieciowych stron ale trzeba postarać się o jakościowe witryny dotyczące określonej tematyki. Poniżej prezentujemy jakiego rodzaju strony najlepiej nadają się do budowania zaplecza.
Po pierwsze będzie to blog firmowy. Najlepiej aby był postawiony na głównej domenie lub też na subdomenie. Pierwsza metoda pozwala generować linki do firmowej strony głównej natomiast druga umożliwi zastosowanie linkowania wewnętrznego co może też dodatkowo przełożyć się na pozyskanie zewnętrznych odnośników do poszczególnych wpisów na blogu.
Kolejnym elementem który można wykorzystać do budowy zaplecza jest utworzenie profili w mediach społecznościowych. Dobrze wykorzystać takie kanały społecznościowe jak Facebook, Twitter, Google+, Pinterest czy też Instagram.
Inną metodą jest skorzystanie z pomocy partnerów handlowych. Niemal każda firma współpracuje z jakąś inną więc budowanie odnośników ze stron producentów czy też dostawców lub hurtowni to doskonały pomysł. Dodatkowo tego rodzaju budowanie linkowania można zastosować niemal w każdej branży i jest ono stosunkowo proste w implementacji i charakteryzuje się dużym współczynnikiem konwersji.
Kolejną metodą są opinie oraz referencje. To już dość mocno rozpowszechniona technika linkbuildingu w obecnych czasach. Bardzo wiele firm posiada na stronie moduł opinii, którego celem jest uwiarygodnienie wizerunku danej marki.
Do metod tworzenia zaplecza należy też zaliczyć katalogi branżowe. W sieci dostępnych jest kilkaset katalogów stron internetowych które można wykorzystać w tym celu. Należy jednak zwracać uwagę aby korzystać wyłącznie z katalogów które są wartościowe i aby każdy z wpisów dotyczących naszej firmy był w nich unikalny.
Do budowania zaplecza można też wykorzystać sponsoring i działalność charytatywną. Jeżeli zdecydujemy się wesprzeć jakąś szlachetną akcje to możemy w zamian oczekiwać, że odnośnik do naszej strony zostanie umieszczony na stronie danej akcji charytatywnej.
W budowaniu zaplecza może pomóc również współpraca z influrencerami, czyli osobami które są rozpoznawalne w internecie i same prowadzą bloga czy też zajmują się inną działalnością w mediach. Przykładem może być tutaj wysłanie naszego produktu do testów właśnie do tego rodzaju rozpoznawalnych osób.
Ten komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńTrzeba na początku się zastanowić czy zaplecze faktycznie będzie nam potrzebne. Jeśli tak to musimy przeliczyć ile czasu minie zanim takie SEO zacznie dla nas działać. Ja zdecydowałam się na firmę https://dolp.pl i jestem przekonana, że wyjdzie z tego bardzo fajna współpraca. Oczywiście że pozycjonowanie będzie skuteczne :)
OdpowiedzUsuńJa wychodzę z założenia, że pozycjonowanie strony internetowej lepiej powierzyć profesjonalistom niż zajmować się nim samodzielnie. Obecnie, na rynku nie brakuje firm, które usługę pozycjonowania oferują. Ta: https://fabrykamarketingu.pl/seo-pozycjonowanie/ jest jedną z nich.
OdpowiedzUsuńBez wiedzy i doświadczenie i tak nic z tego nie wyjdzie. Pozycjonowanie wcale nie jest tak prostą sztuką jak się wydaje. Jeśli jesteście zainteresowani profesjonalnie wykonanym pozycjonowaniem to polecam zgłosić się do GREEN PARROT
OdpowiedzUsuńJestem pod wrażeniem. Bardzo ciekawie napisany artykuł.
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńUważam, że akurat pozycjonowaniem to powinni zajmować się specjaliści, więc ja polecam szukać u nich sobie najlepszych ofert. Zerknijcie sobie na stronę https://cluegroup.pl Tam znajdziecie świetną agencję reklamową, dzięki której stworzycie sobie najlepszą reklamę.
OdpowiedzUsuńJa też uważam, że wszelkie kwestie związane z pozycjonowaniem i marketingiem warto zlecić fachowcom. Znalazłam w sieci całkiem ciekawy artykuł na temat potęgi marketingu w social mediach: http://zoneweb.pl/jak-w-pelni-wykorzystac-potencjal-mediow-spolecznosciowych-w-marketingu/ . Warto o tym wiedzieć.
OdpowiedzUsuń