Translate

White SEO i Black Hat SEO - różnice

Pozycjonowanie stron stało się nieodzownym elementem skutecznej sprzedaży w internecie. Na uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania składa się szeroki zakres działań. Część z nich jest w pełni zgodna z polityką Google i wtedy możemy mówić o technikach White Hat SEO. Natomiast czynności które są niedozwolone lub też niezalecane klasyfikujemy jako Black Hat SEO. Dzisiaj postaramy się zatem nakreślić szczegółowe różnice między jedną techniką a drugą.


Zatem tak zwane białe SEO opiera się w głównej mierze na pozycjonowaniu stron internetowych przy użyciu legalnych i ogólnie akceptowalnych metod. Poprzez tego rodzaju działania strona staje się bardzo atrakcyjna dla robotów wyszukiwarek oraz samych użytkowników. Podstawową różnicą odróżniającą białe SEO jest całkowite wykluczenie działań i metod spamerskich. Dana strona internetowa zyskuje wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania dzięki optymalizacji oraz odpowiedni dobranym treściom które to same rozpowszechniają się później w internecie.

Zobaczmy zatem kilka metod które idealnie wpisują się w pozycjonowanie oparte o White SEO. Należy do nich bez wątpienia zaliczyć optymalizację stron poprzez właściwe wykorzystanie nagłówków, opisów title oraz description jak i wdrożenia danych strukturalnych. Inną metodą wpisującą się w białe SEO jest wdrażanie linków przyjaznych wyszukiwarkom.
Do kolejnych zaliczamy zapewnienie odpowiedniej szybkości ładowania się witryny, właściwe linkowanie wewnętrzne czy też pozyskiwanie naturalnych linków zewnętrznych.
Do metod White SEO można też dodać unikanie wykorzystywania technologii które mogą mieć negatywny wpływ na pozycję witryny jak Flash czy iFrame.

Black SEO to natomiast wszystkie te działania które w oczach Google są niepożądane. Nagminne ich naruszanie może przełożyć się na nałożenie na daną stronę internetowa kary w postaci obniżenia pozycji lub też w ekstremalnych wypadkach wykluczeniem strony z indeksu wyszukiwania.

Tego rodzaju kary nakładane są ręcznie lub też z automatu. Istnieje co prawda możliwość odwołania się od nich jednak jest to proces bardzo czasochłonny który i tak w efekcie nie przywróci pozycji witryny do stanu przed nałożeniem ograniczeń. Dlaczego zatem niektórzy decydują się na stosowanie technik Black SEO? Skuszeni są oni teoretyczną możliwością szybkich efektów działań pozycjonerskich. Może się to jednak okazać mało opłacalne w dłuższym okresie czasu.

Do metod wchodzących w skład czarnego SEO można zaliczyć takie działania jak cloaking polegający na ukrywaniu pewnych treści przed wzrokiem użytkowników a publikowaniu ich dla robotów wyszukiwarek.
Kolejną metodą wpisującą się w Black SEO jest używanie spamerskich technik. Chodzi tutaj głównie o wykorzystywanie słów niezgodnych z tym co znajduje się na stronie lub też nadmierne nagromadzenie słów kluczowych.
Do metod czarnego SEO można też zaliczyć nadmierne i niedbałe pozyskiwanie odnośników ze źródeł o bardzo niskim rankingu Trust Rank.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz