Translate

Jakich działań unikać podczas pozycjonowania stron - poradnik

Pozycjonowanie stron jest obecnie niezbędne jeżeli myślimy o odniesieniu sukcesu podczas sprzedaży w internecie. W sieci znajdziecie wiele poradników jakie działania należy podjąć aby poprawić pozycję danej strony w wynikach wyszukiwania. My skupimy się dzisiaj na błędach jakich należy unikać jeżeli zamierzamy pozycjonować witryny w sieci.


Pierwszym i najbardziej groźnym błędem jest brak wytyczenia sobie celów biznesowych. Ogólnie można przyjąć, że celem nadrzędnym jest wzrost sprzedaży. Jednak jest to zbyt ogólne - należy dokładnie określić czym ma być sprzedaż. Czy to transakcja, wzrost średniej wartości koszyka w sklepie internetowym, a może pozyskanie nowego klienta? Może się wydawać, że są to sytuacje powiązane, ale bardzo często jednak są całkowicie niezależne od siebie.

Warto więc dokładnie określić jaki cel chcemy osiągnąć, gdyż pozwoli to określić metody których użyjemy do jego realizacji.

Kolejnym z błędów jest budowa pozycji strony bez uwzględnienia optymalizacji samej witryny. Wykonując działania SEO samemu lub zlecając je zewnętrznej firmie nie można zapomnieć o inwestycji w samą stronę. Aby dana strona mogła zaistnieć wysoko w wynikach wyszukiwania Google powinna ona być zbudowana w oparciu o wytyczne jakie daje Google. Niejednokrotnie zdarza się, że już sama optymalizacja strony pozwala znacząco polepszyć jej pozycję w wyszukiwarce.


Innym przewijającym się dość często błędem jest postrzeganie pozycjonowania jako jednorazowej inwestycji. To że udało nam się po kilku miesiącach osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, nie zwalnia nas potem z konieczności dbania o dalsze działania pozycjonerskie. Algorytm Google według którego strony są pozycjonowane jest zmieniany nawet kilka razy w roku, dlatego trzeba cały czas być przygotowanym na zmiany i nieustanne działanie.

Na sam koniec zostawiliśmy brak analizy dotychczasowych działań. To też bardzo często spotykany błąd. Dogłębna analiza ruchu na stronie przy wykorzystaniu dostępnych narzędzi jak Google Analytics to prosty i bardzo skuteczny sposób na określenie tego co jeszcze można poprawić.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz