Translate

Największe zalety pozycjonowania strony internetowej

Coraz więcej przedsiębiorców jest świadomych faktu, że aby zaistnieć na poważnie w branży e-commerce trzeba odpowiednio promować własną stronę czy też sklep internetowy. Nie chodzi tutaj jedynie o płatne reklamy takie jak Google Ads ale również o pozycjonowanie stron internetowych. Część przedsiębiorców boi się jednak inwestycji w ostatnią ze wspomnianych usług. Odstrasza ich długa perspektywa czasowa w której mogą spodziewać się efektów. Jak jednak pokazują liczne przykłady cierpliwość popłaca. Postaramy się zatem w tym artykule przedstawić największe zalety działań z zakresu SEO aby zachęcić niezdecydowanych do inwestycji w usługi pozycjonerskie.


Pierwszym i kluczowym plusem inwestycji w SEO jest zwiększenie widoczności danej strony. Wraz z kolejnymi optymalizacjami podstron i działaniami coraz to nowe podstrony witryny będą częściej i częściej pojawiać się użytkownikom podczas wpisywania konkretnych faz kluczowych w wyszukiwarce. Oczywiście konkurencyjne słowa kluczowe wymagać  będą więcej czasu aby pojawić się wysoko w SERP'ach ale te typu long tail bardzo szybko mogą pozwolić pozyskać potencjalnych klientów. Nikomu chyba nie trzeba wyjaśniać, że wraz ze wzrostem widoczności zwiększy się również ilość klientów i konwersji.

Inną niezaprzeczalną zaletą SEO są długotrwałe efekty. W odróżnieniu od Google Ads tutaj nawet po wstrzymaniu działań będziemy mogli dalej korzystać z wypracowanych efektów. Oczywiście w dłuższej perspektywie czasu pozycje mogą spadać jednak nie ma mowy tutaj o jakichś drastycznych i natychmiastowych spadkach.

Pozycjonowanie wpływa również pozytywnie na wzrost ruchu na stronie. Wraz z częstym pojawianiem się wysoko w wynikach wyszukiwania logicznym jest, że na stronie przybędzie również klientów. Im więcej klientów tym zatem większa szansa na dokonanie przez nich zakupu. Nierozerwalnie z tym faktem wiąże się również to, że wzrastać będzie rozpoznawalność waszej marki, a jak pokazują badania klienci są dużo bardziej skorzy do zakupów produktów które już w jakiś sposób znają czy też kojarzą.

SEO może również pomóc w budowaniu pozycji eksperta w danej dziedzinie. W skład działań pozycjonerskich bardzo często wchodzi chociażby prowadzenie bloga czy też udzielanie się na forach. Poprzez fachowe porady i tworzenie przydatnych poradników budować będziecie swoją pozycję jako zaufanego eksperta. To sprawi, że klienci dużo chętniej będą chcieli korzystać z oferowanych przez was produktów czy też usług.

Jak wspomnieliśmy wcześniej pozycjonowanie stron internetowych wymaga czasu. Jednak po dłuższym okresie możemy spodziewać się już bardzo odczuwalnych rezultatów w postaci wzrostu sprzedaży. Klienci ufają naturalnym wynikom wyszukiwania bardziej niż reklamom przez co dzięki wysokim pozycjom w Google na pewno będziesz mógł liczyć na zwiększone zainteresowanie swoją ofertą.

To oczywiście nie wszystkie korzyści jakie płyną z pozycjonowania stron internetowych. Jednak już te przedstawione powyżej przykłady powinny was przekonać do tego, że inwestycja w SEO to dobry krok dla waszego biznesu internetowego.

1 komentarz:

  1. Zastanawiam się nad rozpoczęciem jakiejś kampanii reklamowej dla strony swojego sklepu internetowego. Pomyślałem nad współpracą z tą firmą https://fabrykamarketingu.pl/reklama-na-facebooku/ ponieważ z tego co widzę wykorzystują oni w pozycjonowaniu wiele innowacyjnych metod. Powiedzcie mi jakie jest wasze zdanie na ten temat ?

    OdpowiedzUsuń