Translate

Dlaczego nie widać mojej reklamy Google Ads? Poradnik dla początkujących

Do skuteczności i przydatności kampanii reklamowych w Google Ads nikogo raczej nie trzeba przekonywać. Miliony użytkowników mówią po prostu same za siebie. Wielu przedsiębiorców bardzo chętnie sięga zatem po to narzędzie aby pomóc w promocji własnego biznesu. Niestety często bez odpowiedniej wiedzy popełniają oni pewne błędy na etapie tworzenia kampanii czy też przygotowania reklam. W przypadku początkujących użytkowników Google Ads najczęstszym pytaniem, które się powtarza jest to dlaczego stworzonej reklamy nie widać w przeglądarce?
Poniższy artykuł dokładnie omówi z jakich powodów może wynikać taki stan rzeczy.


Pierwszą przyczyną braku widoczności reklam Google Ads może być stosunkowo niska liczba wyszukiwań danego słowa kluczowego. W ustawieniach słów kluczowych kampanii dane słowo będzie oznaczone komentarzem  - ,,mała liczba wyszukiwań”. Reklama zatem nie będzie się wyświetlać ponieważ internauci bardzo rzadko wyszukują danego słowa kluczowego.

Kolejny powód jest nieco banalny ale również może być przyczyną braku widoczności reklam - mowa tutaj zwyczajnie o braku środków na koncie. Wyczerpanie budżetu lub też brak aktualizacji danych płatności jeżeli się zmieniły może prowadzić do takiego stanu rzeczy.

Następnym powodem braku widoczności jest ustawiony sposób kierowania reklam na lokalizację. Warto podczas testowania reklamy upewnić się, że znajdujemy się w lokalizacji jak została uwzględniona w ustawieniach kampanii.

Innym powodem braku widoczności może być ustawiony harmonogram reklam. Jeżeli wykluczyłeś jakieś dni lub też godziny to logicznym jest, że o takiej porze nie zobaczysz swojej reklamy w wynikach wyszukiwania.

Analogicznym powodem  braku reklam będą ustawienia kierowania reklam na dane urządzenie. Jeżeli podczas tworzenia kampanii reklamy zostały skierowane na urządzenia mobilne to siłą rzeczy nie będziesz w stanie ich zobaczyć korzystając z peceta.

Brak reklam może być także spowodowany poprzez ograniczenia dzienne dotyczące budżetu kampanii. Jeżeli limit jest ustawiony poniżej potencjału danej kampanii to reklamy po prostu nie będą pojawiać się tak często jak tego oczekujemy. O tego rodzaju sytuacji będziecie najczęściej poinformowani stosownym komunikatem o treści - ,,kampania ograniczona z powodu budżetu”.

O braku reklam świadczyć może również zbyt niski wynik ich jakości. Jest to zmienna liczbowa, która określa czy dane słowo zostało odpowiednio dobrane do samej reklamy jak i też strony do której prowadzi link reklamowy.

Na sam koniec listy powodów dlaczego nie możecie zobaczyć swojej reklamy w wynikach wyszukiwania Google pozostawiliśmy najbardziej prozaiczny powód. Chodzi mianowicie o korzystanie z różnego rodzaju programów do blokowania reklam jak chociażby popularny AdBlock.

Jak zatem widzicie powodów braku widoczności reklam Google Ads jest co najmniej kilkanaście. Zamiast zatem wpadać w panikę gdy ich nie widać lepiej jest przeanalizować na spokojnie co może być tego powodem i w razie konieczności wtedy podjąć stosowne środki zaradcze.

1 komentarz:

  1. Szczerze mówiąc to nie wiem czy będzie on skuteczny w przypadku chęci zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym. W takim przypadku na pewno dobrym rozwiązaniem będzie tego typu https://push-ad.com/pl/powiadomienia-push-czym-sa notyfikacje push. Z tego co czytałem potrafią one działać cuda!

    OdpowiedzUsuń