Translate

Jak zoptymalizować stronę e-commerce pod kątem SEO?

Właściciele sklepów internetowych muszą na co dzień borykać się z wieloma problemami. Kluczowe jest jednak dla nich pozyskanie klienta. Aby było to możliwe trzeba zadbać nie tylko o odpowiedni branding ( czyli to kojarzona jest marka i jak prezentuje się sama strona sklepu ) ale również o widoczność oferty w sieci. W tym ostatnim aspekcie najbardziej rozsądnym wyborem jest inwestycja w pozycjonowanie stron www. W poniższym poradniku postaramy się zatem podpowiedzieć jak zoptymalizować sklep www pod kątem SEO.



Zacznijmy od tego, iż aby strona sklepu www dobrze konwertowała musi posiadać wyraźne wezwanie do działania. W tym przypadku chodzi najczęściej o zakup czyli dodanie produktu do koszyka i finalizacje procesu płatności. Przycisk za to odpowiedzialny powinien być zatem dobrze widoczny tak samo jak wszelkie odnośniki kierujące do promocji czy też innych okazji cenowych. Aspekt ten nierozerwalnie wiąże się z UX strony, który to jest istotnym czynnikiem w oczach algorytmów Google.

Pod kątem optymalizacji SEO bardzo duże znaczenie mają kategorie znajdujące się na sklepie. Powinny one być rozmieszczone według logicznej hierarchii tak aby użytkownik bez problemu się w nich odnalazł. Warto się w takim przypadku postawić w sytuacji potencjalnego klienta i spojrzeć na stronę właśnie jego oczami.

Ogromne znaczenie pod kątem zakupowym ale również pozycjonowania ma strona samego produktu. To właśnie bowiem od niej w głównej mierze zależy decyzja klienta na temat finalizacji transakcji.

Istnieje tutaj kilka czynników na które warto zwrócić uwagę. Z całą pewnością będą to zdjęcia. Powinny być wysokiej jakości i pokazywać wszystkie istotne detale danego produktu. Pod względem SEO warto upewnić się, że każde z nich posiada atrybut alt, który odzwierciedla to co znajduje się na obrazku. Dzięki temu wasze produkty będą mogły pojawiać się nawet podczas wyszukiwania obrazów Google.
Nie samym zdjęciami jednak karta produktu stoi. Równie istotny jest opis. Powinien on dokładnie opisywać najważniejsze cechy danego towaru. Pod kątem SEO stanowi znakomity sposób na umieszczenie unikalnego contentu na danej podstronie. W związku z tym zaleca się tworzenie unikalnych opisów produktów zamiast korzystania z tych dostarczonych przez dystrybutora lub producenta. Duplikacja treści to bowiem coś czego algorytmy wyszukiwarki Google bardzo nie lubią.

W celu zwiększenia prawdopodobieństwa zakupu towaru przez klienta warto na stronie produktowej dodać również moduł odpowiedzialny za recenzje czy też opinie klientów. Doświadczenie pokazuje bowiem, że internauci są dużo bardziej skłonni zakupić towar, który cieszy się dobrą opinią innych konsumentów. Pod względem SEO tworzy to również nowe, dodatkowe treści na stronie.

Na decyzję zakupową wpływ ma również bezpieczeństwo kupującego. Pod kątem SEO zapewni to wdrożenie na stronie odpowiedniego certyfikatu bezpieczeństwa SSL, który będzie odpowiedzialny za szyfrowanie przesyłanych danych. Już od roku czasu strony z wdrożonym certyfikatem SSL cieszą się dużo lepszymi pozycjami w wynikach wyszukiwania.

Przytoczone przykłady nie wyczerpują oczywiście do końca tematu optymalizowania stron typu ecommerce pod kątem SEO ale ich wdrożenie z pewnością pomoże w uzyskaniu lepszych wyników sprzedażowych.


1 komentarz:

  1. Zastanawiam się czy znasz może jakieś sprawdzone sposoby na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym? Ja ostatnio dowiedziałem się stąd https://push-ad.com/pl/powiadomienia-push-czym-sa o czyms takim jak notyfikacje push i wydaje się, że to może być właśnie takie rozwiązanie. Powiedz mi co Ty o tym sądzisz?

    OdpowiedzUsuń