Translate

Kilka prostych kroków do uzyskania lepszych pozycji w wynikach wyszukiwania

Pozycjonowanie stron internetowych wymaga wielu kompleksowych i przemyślanych działań oraz dostępu do odpowiednich narzędzi analitycznych. Na całe szczęście istnieje też kilka prostych i sprawdzonych sposobów, które może wykonać praktycznie każdy, a które pozwolą uzyskać lepsze pozycje w Googlach. Poniżej przedstawimy wam o jakie konkretnie działania chodzi.


Pierwszym krokiem do poprawienia pozycji w SERP'ach jest instalacja certyfikatu bezpieczeństwa SSL. Od jakiegoś czasu tego rodzaju certyfikaty można wygenerować całkowicie za darmo - nic więc nie stoi na drodze aby skorzystać z takowej możliwości. W tym celu najlepiej udać się na stronę
letsencrypt.org lub też sslforfree.com. Wdrożenie certyfikatu zajmie tylko kilka minut, a pozwoli zyskać całkiem sporo korzyści. Podniesie nie tylko poziom bezpieczeństwa danych użytkowników ale przełoży się na lepsze pozycje w wyszukiwarce. Algorytmy Google preferują bowiem strony które posiadają certyfikat SSL.

Drugim stosunkowo prostym krokiem do poprawienia wyników strony pod kątem SEO jest powiązanie jej z Google Search Console. Usługa ta to podstawa jeżeli myślicie na poważnie o uzyskaniu wysokich pozycji. Narzędzie dostarczone przez Google pozwala bowiem w bardzo prosty sposób sprawdzić jak prezentuje się strona pod kątem pozycjonowania, co należy poprawić i na co zwrócić uwagę.

Do prostych działań, które może wykonać praktycznie każdy zaliczyć należy też zmianę struktury linków na stronie. Chodzi tutaj konkretnie o upewnienie się, że odnośniki na stronie są przyjazne dla użytkowników a tym samym dla robotów wyszukiwarki. Mowa tutaj o tym aby adres URL jasno precyzował zawartość danej podstrony i był czytelny. Jeżeli zatem adresy na stronie wyglądają na przykład tak: www.stron.pl/podstrona-1343-x
to należy jak najszybciej je zmienić. Na całe szczęście znakomita większość dostępnych systemów CMS czy też platform e-commerce umożliwia tego rodzaju operację za pośrednictwem kilku kliknięć. Najczęściej opcja ta kryć się będzie pod nazwą ,,przyjazne linki".

Ostatnia porada, która jest również prosta do implementacji dotyczy poprawnego stosowania nagłówków w publikowanych materiałach. Roboty wyszukiwarki Google bacznie analizują użyte nagłówki w treści artykułów. Zaleca zatem stosować się nagłówki H1,H2,H3 itd do oznaczenia istotnych informacji na stronie ( im wyższy numer nagłówka tym jest on mniej istotny ).

Zastosowanie się do tych kilku prostych porad z cała pewnością pomoże waszej stronie w uzyskaniu lepszych pozycji w wynikach wyszukiwarki Google a jednocześnie ich wdrożenie nie zabierze zbyt dużo czasu. Jeżeli zależy wam jednak na profesjonalnym pozycjonowaniu strony internetowej to zachęcamy do skorzystania z naszej oferty SEO - https://e-prom.com.pl/pozycjonowanie/.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz