Translate

Jak zwiększyć skuteczność Google Ads w trakcie wakacji?

Wakacyjny czas to w przypadku większości branż okres stagnacji i zmniejszonych przychodów. Wyjątek stanowią oczywiście firmy, które działają sezonowo i wakacje to dla nich gorący czas dosłownie i w przenośni. W przypadku większości firm jest to jednak swoistego rodzaju czas spowolnienia i spokoju. Czy jednak istnieją sposoby aby taki stan rzeczy odmienić? Czy posiłkując się reklamami Google Ads można odwrócić ten trend? W poniższym poradniku postaramy się podpowiedzieć kilka sprawdzonych sposobów na podniesienie skuteczności sprzedaży za sprawą Google Ads w okresie wakacyjnym.



Jak zatem sprawić aby płatne reklamy pomogły w podniesieniu sprzedaży? Pierwszym krokiem powinno być zachęcenie klientów do dokonania zakupu poprzez zorganizowanie promocji lub też wyprzedaży. Wysokie obniżki cen mogą dotyczyć na przykład zalegających na magazynie produktów z poprzednich kolekcji. Inną metodą może być organizacji szybkich wyprzedaży, gdzie towar przeceniony jest najwyżej przez kilka godzin.

Jeżeli tylko Twoja oferta na to pozwala to powinieneś rozważyć promowanie przez Google Ads głównie produktów, które są chętniej kupowane właśnie latem. Warto zatem dokonać analizy trendów sprzedażowych za pomocą Google Analytics czy też Google Trends i sprawdzić, które towary są bardziej lub mniej sezonowe. Jeżeli takie produkty występują to właśnie na ich promocję należy przeznaczyć większą część budżetu reklamowego w Google Ads.

Kolejnym krokiem, który może pomóc w zwiększeniu skuteczności reklam Google Ads w trakcie ,,sezonu ogórkowego" jest zmiana targetowania lokalizacji wyświetlanych reklam. Gdzie większość polaków przebywa w trakcie wakacji? Oczywiście nad morzem lub też w górach odpoczywając. W związku z tym warto własnie na oblegane przez turystów miejscowości nakierować reklamy w kampanii Google Ads.

Dodatkowo warto odświeżyć nieco prezentowane użytkownikom reklamy w ramach kampanii Google Ads. Wprowadzenie kampanii graficznej wykorzystującej wakacyjne motywy będzie bardzo dobrym posunięciem. W trakcie wypoczynku klienci dużo chętniej klikną w reklamę w letnich klimatach z którą mogą się w jakiś sposób utożsamić niż w standardowy tekst reklam tekstowych. Macie zatem szansę zwiększyć tym sposobem współczynnik konwersji swoich reklam.

Na sam koniec warto również pamiętać o tym, że w okresie wakacyjnym potencjalni klienci w głównej mierze korzystają z internetu na urządzeniach mobilnych. Nikt raczej nie bierze ze sobą na plażę laptopa. W związku z tym w okresie wakacyjnym odsetek osób które przeglądają treści w internecie za pośrednictwem urządzeń mobilnych znacząco przekracza 50%. Warto zatem skupić się na wyświetlaniu reklam w kampanii Google Ads własnie do tej grupy odbiorców, odpuszczając sobie nieco użytkowników desktopów.

To tylko kilka przykładów na to jak można zwiększyć skuteczność reklam Google Ads podczas sezonu letniego. Udowadniają one jednak, że nawet w teoretycznym okresie stagnacji dla wielu biznesów można zwiększyć sprzedaż. Mamy nadzieję, że skorzystacie z przedstawionych rad i przełożą się one na wzrosty również w waszych firmach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz