Translate

Jak wykorzystać stronę z błędem 404 do pozyskania klienta?

Serfując po sieci z całą pewnością zdarzyło wam się trafić na stronę z komunikatem o błędzie 404. Sytuacja taka ma miejsce wtedy gdy wpiszecie adres URL niepoprawnie, odnośnik do witryny zawiera błędy lub też zwyczajnie dana strona przestała istnieć. Najczęściej widząc stronę typu 404 znakomita większość użytkowników opuszcza ją. Jeżeli dzieje się to na stronie waszego sklepu internetowego to prawdopodobnie tracicie klienta który mógłby dokonać konwersji. W związku z tym w poniższym wpisie postaramy się wam podpowiedzieć co zrobić aby strona z błędem 404 pomagała w zdobywaniu klientów.


Aby strona z błędem typu 404 nie odstraszała waszych klientów niezbędne będzie zatem wprowadzenie kilku istotnych zmian, które pozwolą zminimalizować współczynnik odrzuceń a pomogą podnieść współczynnik konwersji.

Zanim jednak przejdziemy do zmian musimy dokładnie ustalić co jest przyczyną wyświetlania się strony z błędem 404. Zazwyczaj błąd tego rodzaju wynika z technicznych problemów polegających na tym iż konkretne pliki na serwerze zostały usunięte, mogły też zostać źle skonfigurowane. W grę wchodzi również wygaśnięcie dostępu do danej publikacji, brak danego towaru w ofercie sklepu online lub też zmiana adresu URL danej podstrony bez wykonania odpowiedniego przekierowania.

Skoro wiemy już co jest przyczyną to możemy skupić się na tym co powinniśmy umieścić na stronie z błędem 404 aby przynosiła ona korzystne efekty. Ogólnie przyjmuje się zatem, że strona 404 powinna mieć charakter informacyjny. Chodzi tutaj aby jasno poinformować klienta, że nie znajdzie na takiej podstronie tego czego szukał. Nie można jednak na tym skończyć, gdyż w efekcie klient pewnie i tak zrezygnuje z dalszego przeglądania. Należy mu zatem zaproponować jakąś alternatywę.

Może to być umieszczenie na stronie błędu odnośników do storn czy też produktów o podobnym charakterze. Można również na stronie błędu umieścić okno wyszukiwarki aby klient mógł bezpośrednio poszukać jeszcze raz tego co go interesuje. Takie rozwiązania dają wam możliwość zasygnalizowania klientom, że mimo iż dany towar lub usługa nie są już dostępne to nadal mogą skorzystać z innych, podobnych rozwiązań.

Kluczowe to zatrzymania użytkownika na stronie błędu 404 jest zastosowanie interesującej i przykuwającej uwagę treści graficznej. Strona błędu powinna być spójna z resztą szaty graficznej sklepu i obejmować najbardziej istotne jej elementy jak główne menu oraz stopkę. Zwiększy to prawdopodobieństwo pozostania klienta na stronie. W kluczowym miejscu warto zamieścić natomiast dowcipną grafikę w której przyznajecie się, że błąd wystąpił ale nie jest to koniec świata. Poniżej przykład:

Alternatywą dla wspomnianego wcześniej rozwiązania jest zastosowanie na stronie z błędem 404 przekierowania typu 301. Chodzi tutaj o to aby użytkownik nie zauważył istnienia strony z błędem i został bezpośrednio przekierowany przez przeglądarkę do podobnego produktu czy też strony głównej witryny. Tego typu praktykę dobrze jest stosować w sklepach internetowych gdzie dostępność produktów jest bardzo zmienna.

Jak zatem widzicie strona z błędem 404 może pomóc wam w pozyskiwaniu klientów jeżeli zostanie tylko odpowiednio przemyślana, zaprojektowana i wdrożona. Jeżeli zatem jeszcze nie zoptymalizowaliście strony 404 na swojej witrynie to serdecznie zachęcamy was aby jak najszybciej to uczynić.

1 komentarz:

  1. Lucky 777 Casino - Hendon Mob, Bally, IA 60419
    slot 안산 출장샵 machine 익산 출장샵 games near you and have casino games for your casino, Lucky 777 안산 출장마사지 Casino is a South Bend, Oklahoma company 삼척 출장마사지 that provides 김천 출장샵 sports betting

    OdpowiedzUsuń