Translate

Dlaczego sklep internetowy powinien mieć swój własny blog?

Prowadząc sklep internetowy dobrze jest skorzystać ze wszystkich dodatkowych metod jakie pozwolą na jego promowanie. Przykładem może być tu aktywne wykorzystanie mediów społecznościowych czy też założenie firmowego bloga. To właśnie na tym ostatnim skupimy się w poniższej publikacji i postaramy się was przekonać dlaczego jego posiadanie jest tak bardzo istotne.


Zanim przejdziemy do przedstawienia zalet posiadania bloga powiązanego ze sklepem internetowym musicie zdać sobie sprawę, że aby takowy przyniósł oczekiwane rezultaty należy regularnie wzbogacać go o nowe wpisy i treści. Bloga można prowadzić samodzielnie lub też zlecić pisanie wpisów specjalistom. Reasumując, należy mieć świadomość, że prowadzenie bloga wymagać będzie od was nakładu czasu lub też pewnej inwestycji finansowej.

Przejdźmy zatem do prezentacji powodów dla których blog sprawdzi się w przypadku posiadania sklepu www. Po pierwsze jest to okazja do zdobycia dodatkowych linków. Odnośniki te są niezwykle korzystne w kontekście pozycjonowania danej strony internetowej. Im więcej jakościowych odnośników prowadzących do sklepu internetowego tym większa szansa na uzyskanie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google.

Dzięki temu, że na blogu można zamieszczać zarówno treści poradnikowe jak i recenzje produktów nic nie stoi na przeszkodzie aby w ich treści umieścić właśnie odnośniki do sklepu internetowego.
Ciekawy artykuł to również szansa na to, że ktoś zacytuje lub podlinkuje nas na forum lub innym blogu. Mamy zatem w prosty sposób szansę na pozyskanie dodatkowych odnośników.

Blog to również doskonały sposób na wejście w interakcje z użytkownikami i stworzenie oddanej społeczności skupionej wokół waszej firmy. Czytelnicy doceniają wartościowe treści i często będą wracać na bloga w poszukiwaniu dodatkowych informacji. Wchodząc z nimi w dyskusję możecie wykreować swoją pozycję jako eksperta z danej branży. To pomoże wam w przyszłości w promocji własnego sklepu.

Firmowy blog można również z powodzeniem wykorzystać do promocji oferowanych produktów. Publikując poradnik na dany temat można w nim umieścić odnośniki do produktów znajdujących się w ofercie waszego sklepu i tym samym zyskać szansę na pozyskanie nowego klienta.

Blog to również doskonały sposób aby pokazać, że wasz sklep internetowy cały czas się rozwija. Często zdarza się, że klienci są negatywnie nastawieni do sklepów w których brakuje aktualizacji treści. Regularnie prowadzony blog to jasny sygnał dla klientów, że dany sklep ma się dobrze i cały czas rozwija się oferując klientom lepsze i tańsze produkty.

To oczywiście jedynie część korzyści jakie płynie z prowadzenia bloga w przypadku posiadania sklepu internetowego. Mamy nadzieję, że przekonały was one, że firmowy blog to bardzo dobra inwestycja w rozwój firmy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz