Coraz więcej drobnych przedsiębiorców decyduje się na postawienie własnego sklepu internetowego. Nie ma w tym nic dziwnego. Wszelkie dane jasno bowiem wskazują, że rynek e-commerce rośnie z roku na rok. Każdy właściciel chciałby zatem zabrać dla siebie odrobinę tego przysłowiowego ,,tortu". Sam sklep www to jednak nie wszystko. Musi być on odpowiednio widoczny w sieci i zaistnieć w świadomości klientów. W związku z tym w poniższym artykule podpowiemy wam w jaki sposób promować sklep internetowy.
Pierwszym krokiem w kierunku promocji strony powinno być o odpowiednie zoptymalizowanie strony pod kątem SEO. Pozycjonowanie stron www ma bowiem olbrzymi potencjał i może zapewnić stały dopływ nowych klientów. Większość użytkowników internetu interesujących ich produktów szuka najpierw w wyszukiwarce Google. Jeżeli zatem uda się Państwu uzyskać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwarki na frazy kluczowe związane z prowadzonym biznesem to wzrost przychodów jest niemal pewny.
Na pozycjonowanie strony składa się kilka aspektów. Od jej optymalizacji czyli zadbania o odpowiednio szybki czas wczytywania, przejrzysty układ, łatwość użytkowania i wysokiej jakości treści aż po pozyskiwanie wartościowych linków zwrotnych prowadzących do głównej strony sklepu.
Kolejną metodą przydatną w promowaniu sklepu internetowego jest wykorzystanie newsletteru. Odpowiednio przygotowana kampania mailingowa może bowiem zdziałać cuda. Zwłaszcza jeżeli zadbamy o to aby treść wiadomości była spersonalizowana pod danego klienta. Wtedy prawdopodobieństwo, że klient zareaguje na wysłaną do niego wiadomość jest naprawdę bardzo wysokie. Za pomocą newslettera warto również informować klientów o wszelkiego rodzaju akcjach promocyjnych lub też zachęcać do skorzystania z wprowadzonych na dane produkty zniżkach.
W promocji sklepu www przydatne okazuje się również postawienie na firmowego bloga. Blog to bowiem obecnie jeden z najchętniej czytanych przez internautów formatów w sieci. Należy tutaj postawić na wysokiej jakości treści które będą przydatne dla potencjalnych czytelników. Pozwoli to zbudować wam pozycję eksperta z danej dziedziny oraz zgromadzić wokół siebie oddaną grupę odbiorców.
Dla przedsiębiorców którym zależy na szybkim wypromowaniu swojego sklepu polecamy natomiast inwestycję w Google Ads. Płatne reklamy Google to bowiem jeden z bardziej skutecznych sposobów na pozyskanie klientów w bardzo krótkim czasie. Istotne jest, że sami możemy sprecyzować jak duże koszty takowej reklamy jesteśmy w stanie ponieść i do jakiej konkretnej grupy odbiorców chcemy dotrzeć. Na uwagę zasługuje również fakt, że ta forma reklamy daje możliwość bardzo dokładnego obserwowania jej efektów i mierzenia przynoszonych korzyści.
Zastanawiam się jak to jest, że najlepiej na odbiorcę oddziałuje się obrazem. Wystarczy mieć swoją stronę internetową ze sklepem i odpowiednio ją promować, aby trafiła do potencjalnych klientów. Podobno Nakatomi, to agencja reklamowa, do której warto zwrócić się w tej sprawie. Stworzą stronę, dzięki której moja marka będzie wyróżniała się na tle konkurencji. Super rozwiązanie.
OdpowiedzUsuń