W czasach gdy walka o klienta jeszcze nigdy nie była tak zacięta liczy się każdy sposób na jego pozyskanie. Wahający się co do decyzji zakupowej klient okazje się być łakomym kąskiem dla sprzedawców. Jak jednak przekonać klienta do dokonania zakupu? Bardzo skuteczną metodą okazuje się tutaj remarketing, którego celem jest przypomnienie klientowi o ofercie, która jakiś czas temu go już zainteresowała. W niniejszej publikacji postaramy się zatem wytłumaczyć wam czym dokładnie jest remarketing i jak go wykorzystać w ramach kampanii Google Ads.
Zacznijmy zatem od zdefiniowania tego jak dokładnie działa remarketing. Otóż klient po wejściu na stronę przegląda naszą ofertę ale nie dokonuje konwersji. Następnie podczas przeglądania innych stron napotyka reklamę dokładnie tych produktów jakie zainteresowały go na waszej stronie. Klikając w baner reklamowy przechodzi do strony z produktem i dokonuje konwersji. Tak w wielkim skrócie można opisać działanie remarketingu.
Skuteczność takiej formy reklamy zależy jednak w dużym stopniu od tego jak skuteczna będzie reklama oraz do kogo trafi. W ramach kampanii remarketingowej Google Ads możliwe jest bowiem wprowadzenie pewnego podziału użytkowników ze względu na czynność jaką wykonali oni na danej stronie. Może to być zatem porzucenie koszyka na etapie zakupowym, przebywanie na stronie przez określony czas, przeglądanie produktu ale nie dodanie go do koszyka czy też dokonanie zakupu jakiś czas temu. Taka segmentacja pozwala dokładnie dobrać typ reklamy i rodzaj przekazu do docelowej grupy.
Istotne jest również to, że w ramach Google Ads mamy dostęp do kilku rodzajów remarketingu oprócz standardowej reklamy graficznej. Mowa tutaj chociażby o remarketingu dynamicznym. Ten rodzaj najlepiej sprawdza się w przypadku sklepów internetowych. Użytkownikowi prezentowane są bowiem konkretne produkty które interesowały go w przeszłości.
Drugi rodzaj to reklamy remarketingowe w wyszukiwarce. Pojawią się one gdy dany klient wpisze w oknie wyszukiwarki słowo kluczowe powiązane z waszymi produktami lub usługami. Przydatny okaże się też remarketing w formie wideo. Jeżeli prowadzicie kanał na YouTube to możecie prezentować reklamy produktów subskrybentom swojego kanału.
Skoro znamy już typy remarketingu to teraz przedstawmy jego zalety. Pierwszym jest olbrzymi zasięg takowych kampanii w ramach Google Ads. Kolejny to możliwość precyzyjnego kierowania reklam do klientów, dzięki czemu zwiększa się szansa na dokonanie przez nich konwersji. Niezaprzeczalną zaletą jest również możliwość śledzenia rezultatów takiej reklamy oraz bardzo elastyczna możliwość kontrolowania wydatków.
Dla mnie jest to trochę zbyt skomplikowane, dlatego w kwestii reklamy zwrócę się do profesjonalistów. Najlepszą wizytówką firmy jest strona internetowa. Podobno agencja Nakatomi tworzy takie idealne narzędzia do sprzedaży produktów i usług. Kompleksowe stworzenie firmowej strony to dla nich codzienność i zrobią to od A do Z. Począwszy od grafiki aż do napisania tekstów i ustawienia SEO.
OdpowiedzUsuń