Wielu przedsiębiorcom wydaje się, że stworzenie opisu sprzedawanych produktów to bardzo łatwe zadanie. Cóż może być bowiem trudnego w dodaniu kilku linijek tekstu, specyfikacji technicznej czy też zdjęcia. Jak się okazuje jest to bardzo mylne podejście do tematu. Opis produktu to bowiem potężne narzędzie, które pozwala przekonać klientów do dokonania zakupu właśnie w waszym sklepie internetowym.
Jak zatem stworzyć opis który będzie naprawdę skuteczny? Otóż trzeba trzymać się kilku zasad. Na pewno opis produktu powinien być stosunkowo prosty, nastawiony na konkret ale pod żadnym pozorem nie może być nudny. Sztuka tworzenia dobrego opisu polega na przedstawieniu informacji w sposób zachęcający do zakupu. W tym celu zaleca się unikać banalnych stwierdzeń opiewających dany produkt jako najlepszy na rynku. Tego rodzaju slogany pojawiają się na każdym kroku i nie mają już żadnej siły oddziaływania na klienta. Kluczowe jest tutaj przedstawienie czym dany produkt wyróżnia się na tle konkurencji.
Posługując się tego rodzaju językiem trzeba też mieć na uwadze to aby nie przesadzić. Wasz komunikat odnośnie wyjątkowości danego towaru musi być prosty i klarowny. Klient musi mieć możliwość zrozumienia od razu o co dokładnie chodzi. Unikać należy skomplikowanych zwrotów czy też wysublimowanego słownictwa. Piszcie cały czas z wykorzystaniem języka korzyści. Starajcie się po prostu uświadomić klientowi jakie korzyści przyniesie mu skorzystanie właśnie z tego produktu podając na przykład realne przykłady lub zastosowanie.
Opis produktu powinien być też zoptymalizowany pod kątem SEO. Pozycjonowanie stron internetowych to podstawa obecnie w branży e-commerce i opisy produktów powinny uwzględniać wytyczne SEO. W tym celu trzeba postarać się aby zarówno tytuł jak i sam opis produktu zawierał słowa kluczowe związane z danym towarem. Również długość opisu produktu jest bardzo istotna. Powinno się przyjąć iż dobry jakościowo opis zawierać powinien co najmniej tysiąc znaków.
Dodatkowo warto postawić na wzbogacenie opisu produktu o dodatkowe treści które przyciągną uwagę potencjalnego klienta. Mowa tutaj o wszelkiej jakości certyfikatach danego produktu czy też infografikach prezentujących funkcjonalność sprzedawanego towaru. Wszelkie elementy graficzne oddziałują bowiem znacznie mocniej na wyobraźnię klienta.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz