Translate

Sprawdzone sposoby na poprawę doświadczenia zakupowego klienta

Doświadczenie zakupowe klientów czyli CX ( customer experience ) to jeden z często pomijanych elementów mających przełożenie na sprzedaż. Właściciele sklepów internetowych zwyczajnie nie zdają sobie sprawy, jak bardzo poprawa CX może przełożyć się na lepszą sprzedaż. W związku z tym w dzisiejszym artykule przedstawimy wam kilka sprawdzonych sposobów na poprawę doświadczenia zakupowego klientów.


Zanim jednak przejdziemy do porad zdefiniujmy jasno czym tak dokładnie jest customer experience. Otóż jest to nic innego jak suma wszystkich doświadczeń danego klienta które mają miejsce podczas obcowania z daną marką lub firmą. W tym przypadku podczas zakupów internetowych. W skład CX mogą zatem wchodzić takie elementy jak wszystkie kroki na drodze do nabycia produktu, jakość obsługi, czas realizacji zamówienia, kontakt z obsługą itd.

Skoro definicję mamy za sobą to teraz pora na kilka porad jak poprawić customer experience. Pierwszym krokiem powinno być wyjście na przeciw oczekiwaniom potencjalnych klientów. W internecie znajdziemy bowiem zarówno klientów którzy doskonale wiedzą czego chcą jak i takich, którzy przeglądają strony internetowe bez celu, a zakupów dokonują pod wpływem impulsu. Strona sklepu www powinna być zatem dostosowana pod oba te typu użytkowników.

W pierwszym przypadku powinniśmy dać możliwość klientom szybkiego dotarcia do produktu, który ich interesuje. Podstawą będzie więc prawidłowa implementacja wyszukiwarki na sklepie lub też opcji filtrowania produktów według różnorakich opcji.

W przypadku niezdecydowanych klientów kluczowe będzie sugerowanie produktów które mogą ich interesować. Chodzi tutaj o sekcję z najpopularniejszymi produktami czy też ,,inni klienci kupili także".

Kolejnym krokiem powinno być upewnienie się, że sam proces dodania produktu do koszyka jest możliwie szybki i nieskomplikowany.


Istotne jest również to aby w dowolnym momencie przebywania na stronie sklepu klient miał prosty dostęp do koszyka. Koszyk powinien ,,podążać" za klientem tak aby w dowolnym momencie mógł on podglądnąć jego zawartość bez konieczności przechodzenia na inną stronę.

Dla customer experience bardzo ważne jest również to aby nie wymuszać na klientach konieczności rejestracji. Każdy zainteresowany zakupem powinien mieć możliwość dokonania transakcji bez konieczności rejestracji.

Bardzo ważne jest również umożliwienie klientowi prostej i szybkiej formy kontaktu z obsługą sklepu. Klient powinien mieć opcję skontaktowania się z pracownikami sklepu zarówno telefonicznie jak i drogą mailową. Obecnie zaleca się również udostępnienie możliwości kontaktu za pośrednictwem mediów społecznościowych. Obsługa kont społecznościowych to bowiem bardzo ważny aspekt skutecznej sprzedaży w obecnych czasach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz