Translate

Jak zoptymalizować kartę produktu w sklepie www?

Karta produktu to jedno z bardziej newralgicznych miejsc na stronie każdego sklepu internetowego. Jeżeli chcemy mieć pewność, że dany produkt będzie dobrze widoczny w wyszukiwarce Google trzeba zadbać o optymalizację jego karty produktowej. Optymalizacja karty produktowej to właśnie jeden z ważniejszych aspektów zajęcia jakim jest pozycjonowanie strony www. Jak optymalizować kartę produktu podpowiemy w poniższym poradniku.


Pierwszym krokiem optymalizacyjnym powinno być upewnienie się, że adres URL produktu jest przyjazny dla użytkowników i w pełni samo-objaśniający. Istotne jest też utrzymanie jego logicznej struktury i hierarchii. Przykładowy, dobrze zoptymalizowany URL produktu powinien zatem wyglądać następująco:

www.adressklepu.pl/kategorianadrrzędna/kategoriapodrzędna/nazwa-produktu-jego-kolor-lub-rozmiar/

Kolejnym krokiem będzie zadbanie o optymalizację znaczników <title> oraz nagłówków na karcie produktu. Znacznik title odpowiedzialny jest za wyświetlanie informacji w wynikach wyszukiwania. Powinien zatem być unikalny oraz zawierać słowo kluczowe. Również w znacznikach nagłówków powinny zostać uwzględnione słowa kluczowe danego towaru.

Na karcie produktu nie może zabraknąć również unikatowych treści oraz takich które przyciągną uwagę użytkownika. Dobrze zatem zrezygnować z dostarczonych przez dystrybutora opisów i postawić na własne treści. Unikalne i nastawione na uwypuklenie zalet jakie posiadanie danego przedmiotu może przynieść klientowi. Warto też aby wśród opisu znalazły się dodatkowe materiały w postaci infografik czy też materiałów wideo.

Aby mówić o pełnej optymalizacji karty produktu trzeba również wspomnieć o sprawdzeniu całej strony pod kątem UX. Proces dodawania produktu do koszyka powinien być stosunkowo prosty i intuicyjny. Przycisk ,,kup teraz" powinien być odpowiednio oznaczony i wyróżniać się na tle reszty elementów.

Dobra karta produktu powinna zawierać również informacje na temat ocen danego towaru innych użytkowników. Pozytywne opinie od innych klientów którzy nabyli towar potrafią w bardzo skuteczny sposób przekonać niezdecydowanych kupujących.

Na sam koniec warto również zadbać o linkowanie wewnętrzne na karcie produktu. Chodzi o zamieszczeni odnośników do podobnych produktów które również mogą zainteresować klienta lub też stworzenia sekcji z innymi produktami którzy zamówili produkt którym zainteresowany jest klient.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz