Osoby z branży SEO dobrze wiedzą, że wysokiej jakości content jest niezbędny do osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Sprawia on, że klienci uzyskują odpowiedzi na pytania które realnie rozwiązują ich problemy czy też wątpliwości. Stworzenie dobrego contentu nie jest jednak rzeczą prostą. W związku z tym w poniższym artykule skupimy się na tym jak tworzyć content który będzie rzeczywiście czytany i doceniany przez użytkowników.
Zacznijmy zatem od tego, że podstawą każdego dobrego tekstu powinien być odpowiedni research czyli zebranie materiałów źródłowych na podstawie których będziemy tworzyć treści. Materiały te powinny być jak najbardziej rzetelne oraz pozwalać spojrzeć na problem czy też jakieś zagadnienie z różnej perspektywy.
Przygotowanie materiałów i niezbędnej wiedzy to jednak nie wszystko. Przygotowanie dobrego tekstu wymaga również wiedzy na temat tego do kogo dana publikacja ma rzeczywiście trafić. Kto jest potencjalnym odbiorcą treści? Czy są to osoby starsze a może młodzież? Jest to bardzo istotne ponieważ implikuje jakiego języka do tworzenia contentu należy użyć. Młody człowiek odbije się od tekstu o bardzo oficjalnym tonie tak jak publikacja nacechowana slangiem młodzieżowym zostanie nie zrozumiana przez dojrzałego czytelnika.
Tworząc dobry jakościowo content należy również wystrzegać się również pewnych błędów. Chodzi tutaj między innymi o unikanie nadmiernego używania słów o charakterze upiększającym. Nie ma sensu powtarzanie w tekście n-ty raz jak wspaniały jest dany produkt. Lepiej posłużyć się suchymi faktami i danymi które znacznie mocniej przemówią do wyobraźni klienta.
Dobry content to też brak błędów stylistycznych i ortograficznych. Nawet najlepiej przygotowany pod względem merytorycznym tekst nie wywrze na odbiorcy odpowiedniego wpływu jeżeli będzie już na pierwszy rzut oka straszył licznymi błędami ortograficznymi. Przed publikacją przygotowanego contentu warto go zatem zawsze poddać korekcie aby wyłapać ewentualne wpadki językowe.
Na sam koniec należy uwzględnić również wspomniany główny powód dla którego tworzy się dobry jakościowo content czyli pozycjonowanie stron www. Jakościowe treści to bowiem podstawa działań z zakresu SEO. Dobrze zatem aby w danej publikacji znalazło się chociaż parę słów kluczowych na których nam zależy oraz aby ten tekst został odpowiednio sformatowany pod kątem nagłówków i wyróżnień.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz