Strona internetowa to wizytówka firmy w internecie. To od jej wyglądu w dużej mierze zależy to jak potencjalni klienci będą oceniać nasz biznes. Profesjonalnie przygotowana i dobrze prezentująca się strona od razu pozwoli wzbudzić zaufanie wśród klientów podczas gdy rzadko aktualizowana i przestarzałą pod względem wyglądu witryna będzie budować negatywny wizerunek firmy. Oprócz tego trzeba zdawać sobie sprawę, że tak jak w świecie mody również w przypadku stron internetowych panują i zmieniają się różne trendy. To co było modne jeszcze dwa lata temu może być obecnie uważane, za mało atrakcyjne wizualnie. Sprawia to, że modernizacja strony internetowej od czasu do czasu jest po prostu koniecznością. Jak jednak rozpoznać, że ten moment właśnie nadszedł i nasza strona www potrzebuje odświeżenia? Postaramy się wyjaśnić w tym artykule.
Ogólnie rzecz ujmując sygnałów wskazujących na to, że nasza strona firmowa potrzebuje modyfikacji ( i to nie tylko wizualnej ) jest co najmniej kilka. Tutaj skupimy się tylko na kilku najważniejszych naszym zdaniem.
Po pierwsze będzie to wygląd. Archaiczny layout witryny będzie zwyczajnie odstraszał klientów do skorzystania z naszych usług. Dodatkowo strona wykonana na przestarzałych szablonach nie będzie się poprawnie wyświetlać na urządzeniach mobilnych. Jest to bardzo duże utrudnienie dla wszystkich tych którzy internet przeglądają głównie za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Nieprzystających do obecnych czasów wygląd strony to także sygnał dla potencjalnych klientów, że nasza firma niejako ,,zatrzymała się w czasie" i nie podąża za najnowszymi trendami oraz zmianami w branży.
Innym powodem który powinien ,,pchnąć was" do aktualizacji strony firmowej to sposób zarządzania treścią na stronie. Jeżeli zmiana baneru czy też dodanie nowej publikacji to istna droga przez mękę dla administratora strony to powinien być to jasny sygnał, że pora na zmiany. Możliwość szybkiego reagowania na zmiany na rynku, informowania o promocjach czy wydarzeniach jest bowiem kluczowa do prowadzenia skutecznego biznesu. Jeżeli jednak panel strony www skutecznie uniemożliwia wprowadzanie nowych treści to powinniśmy rozważyć aktualizację naszej witryny internetowej. Warto rozważyć przejście na któryś z otwartych systemów CMS które są proste i intuicyjne w obsłudze lub też zlecenie zaprojektowania autorskiego systemu CMS skrojonego idealnie do waszych potrzeb. Projektowanie stron www opartych na takich rozwiązania to jedna z naszych specjalności jako firmy E-prom.
Sygnałem do aktualizacji strony firmowej może być też wysoki współczynnik odrzuceń. Jeżeli dane z analityki waszej strony www jasno wskazują, że z miesiąca na miesiąc rośnie liczba użytkowników którzy zwyczajnie uciekają ze strony to jest to wyraźny sygnał, że pora coś zmienić w jej layoucie lub też samym wyglądzie.
Ostatnim z przytoczonych przez nas tu sygnałów do zmiany strony będzie szybkość jej działania i wczytywania się. Żyjemy bowiem w czasach gdy klienci mają bardzo mało czasu i oczekują, że witryna www wczyta się im niemal natychmiast. Jeżeli zatem firmowa strona wczytuje się stosunkowo długo to warto pomyśleć o jej przyśpieszeniu. W niektórych przypadkach wystarczyć może zmiana serwera na którym postawiona jest strona, w innym optymalizacja grafik i stylów na stronie. Może się zdarzyć jednak tak, że jedynym rozwiązaniem będzie całkowita przebudowa strony firmowej.
Jak zatem widzicie czynników które wskazują na konieczność aktualizacji strony jest co najmniej kilka. Jeżeli zauważyliście na swojej stronie któryś z wymienionych to zachęcamy was do jak najszybszej aktualizacji waszej witryny www.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz