Translate

Jakich rzeczy nie można reklamować za pomocą Google Ads?

Jednym z najpotężniejszych narzędzi jakimi może posługiwać się przedsiębiorca chcący zareklamować swój biznes w internecie jest Google Ads. System reklamowy wymyślony przez Google daje bowiem ogromne możliwości pozyskania klientów i dostosowania kampanii reklamowych zarówno pod kątem budżetu jak i treści. Nie wszyscy zdają sobie jednak sprawę, że za pośrednictwem tej platformy nie można promować każdego produktu oraz same treści reklam podlegają pewnym obostrzeniom. W tym artykule skupimy się zatem na tym jakich rzeczy nie można reklamować za pomocą Google Ads.



Pierwszym z przykładów produktów których nie można reklamować za pośrednictwem Google Ads jest alkohol. Co prawda w niektórych krajach reklamy tego typu są dozwolone ale wyłącznie w przypadku gdy sama reklama ma charakter wyłącznie informacyjny. Obostrzeń tego rodzaju jest bardzo dużo i znaleźć można je w regulaminie usługi Google Ads. Treści reklamowe które mogą doczekać się negatywnej weryfikacji ogólnie dzielone są na cztery główne kategorie.

Mowa tutaj o niedozwolonych treściach, niedozwolonych praktykach, treściach które podlegają różnego rodzaju ograniczeniom jak i wymagania techniczne oraz redakcyjne.

Co istotne za pomocą Google Ads nie można promować produktów które są podróbkami. W głównej mierze chodzi tutaj o nie uzasadnione posługiwanie się znakami towarowymi oraz oferowanie towarów które jasno określane są jako imitacje czy też kopie. Przygotowanie takiej reklamy najczęściej skończy się albo samym odrzuceniem przygotowanej kampanii lub też w bardziej drastycznych przypadkach całkowitym wyłączeniem konta.

Na równi z podróbkami traktowane przez Google Ads są przedmioty niebezpieczne. Mowa tutaj o wszystkich urządzeniach które mogą doprowadzić do jakiegoś uszczerbku na zdrowiu. W skład tej kategorii zaliczyć można takie towary jak broń biała, broń palna, substancje psychoaktywne czy też produkty tytoniowe.

Następną kategorią są towary lub też usługi które mogą pomagać w nieuczciwych praktykach. Chodzi tutaj chociażby o podrabianie dokumentów, dyplomów czy też usługi hakerskie.

Ostatnia kategoria to reklamy które uznawane są za nieodpowiednie. Mowa o treściach obraźliwych, zbyt szokujących czy też takich, które w jakiś sposób mogły by zachęcać do znęcania się nad zwierzętami.

Czwartą i ostatnią kategorią niedozwolonych treści, są reklamy uznawane za nieodpowiednie. Przykłady to treści niebezpieczne, obraźliwe, szokujące, uważane za wrażliwe oraz takie, których wydźwięk mógłby zachęcać do promowania znęcania się nad zwierzętami.

W przypadku niektórych krajów ograniczeniami objęte mogą być też treści erotyczne. Dużo zależy tutaj od kultury panującej w danym kraju. Państwa uważane za bardziej pruderyjne posiadają takie obostrzenia, podczas gdy w innych są one zniesione.

Warto pamiętać też, że musimy do danej reklamy posiadać prawa autorskie. Istnieje bowiem możliwość zgłoszenia iż dana reklama narusza dobra autora i zostanie wtedy praktycznie od razu zdjęta.

Kategorią która jest objęta licznymi obostrzeniami to sprzedaż leków. W tym przypadku niedozwolona jest na przykład reklama w formie remarketingu.

Za pomocą Google Ads nie wolno promować również treści politycznych. Istnieje co prawda opcja aby zareklamować daną partię polityczną musi się to jednak odbyć w ramach przepisów prawnych obowiązujących w danym państwie.

To tylko część obostrzeń związanych z reklamami w Google Ads. Jeżeli zależy wam na przygotowaniu profesjonalnej kampanii w ramach tej usługi, która będzie w pełni zgodna ze wszystkimi wymaganiami i obostrzeniami to zapraszamy do kontaktu - https://e-prom.com.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz