Wielu początkujących przedsiębiorców którzy rozpoczynają swoją przygodę z branżą internetowej sprzedaży inwestuje dużo wysiłku jak i środków finansowych w swój sklep online. Jednak mimo tego ich strona nie przyciąga takiej ilości klientów jaką zakładali. Co zatem można zrobić aby poprawić tego rodzaju sytuację? Jakie błędy zostały popełnione, że sklep nie jest w stanie przyciągnąć do siebie klientów? Postaramy się na te pytania odpowiedzieć w naszym artykule.
Prowadząc sklep www musisz się liczyć z tym, że w zależności od branży mogą występować chwilowe okresy z przestojem sprzedaży. Nie jest jednak normą jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas. Każdy dzień bez sprzedaży to straty finansowe. Warto zatem zdiagnozować dlaczego dany sklep www nie jest w stanie przekonać do siebie klientów.
Pierwszą przyczyną braku klientów może być brak wolnego miejsca w danej niszy gdzie operuje sklep www. Może być tak iż konkurencja w danej branży jest bardzo duża. Jeżeli zatem nie będziesz w stanie wyróżnić się ze swoją ofertą to najpewniej będziesz notował straty.
Dobrą praktyką będzie zatem dokładne przeanalizowanie konkurencji aby wiedzieć na czym się wzorować i czym będzie można się wyróżnić. Kluczem jest zatem znalezienie swojej małej, niezagospodarowanej luki w której będziemy mogli się wykazać na tle innych. Bezpośrednie starcie z większymi sklepami które obecne są na rynku od dłuższego czasu to proszenie się o kłopoty.
Kolejną przyczyną braku klientów jest brak dobrego content marketingu. Bez wartościowych tekstów nie będziemy w stanie przekonać do siebie klientów. Bezpośredni ruch z wyszukiwarki jaki potrafią generować dobre treści jest nie do przecenienia.
Warto nadmienić iż podczas tworzenia treści na stronę trzeba mieć na uwadze iż przekaz należy budować nie wokół produktu ale klienta. Content nie powinien więc skupiać się na tym czym jest oferowany przez nas produkt ale na korzyściach jakie klient może mieć z jego posiadania.
Następną przyczyną dlaczego sklep nie jest odwiedzany przez dużą liczbę klientów może być błędne określenie grupy docelowej. Mimo iż udało się nam odnaleźć niszę w danej branży to nadal nie będziemy w stanie uzyskać wysokiej konwersji jeżeli nie wiemy dokładnie kim tak naprawdę jest nasz klient. Dobrze zatem będzie dobrze rozpisać grupę potencjalnych klientów i na samym początku tylko do nich kierować nasz produkt.
Do innych przyczyn dla których sklep nie przyciąga klientów można też zaliczyć lokowanie wszystkich środków finansowych w jedną formę reklamy. Oczywiście dopiero co startujące sklepy www nie mają prostej drogi i muszą mierzyć się z liczną konkurencją.
Wydatki na reklamę w formie kampanii AdWords są więc nieuniknione ale trzeba prowadzić je z głową. Jeżeli nie przynoszą one rezultatów to przyczyną może być fakt iż nisza w której próbują się wybić jest już tak zajęta iż stawki jakie musieli by ustalić aby przebić konkurencję będą niezwykle wysokie.
Trzeba zatem starać się dywersyfikować metody promocji i nie stawiać tylko na AdWords. Warto cześć środków rozdzielić na content marketing a pozostałą na pozycjonowanie lokalne.
Wydaje mi się, że jeśli chodzi o pozycjonowanie z adwords to na pewno przydatny będzie tutaj ten artykuł https://podstawybiznesu.pl/jak-korzystac-z-adwords-aby-kampanie-generowaly-realne-zyski/ . Z któego dowiecie się jak odpowiednio konfigurować takie kampanie aby przynosiły jak najlepsze efekty
OdpowiedzUsuńMoim zdaniem jeśli chodzi o reklame internetową najlepiej może si sprawdzić dobrze skonfigurowana kampania adwords. Wszystko co powinniście wiedzieć na ten temat znajdziecie tutaj http://www.nasygnale.pl/skuteczna-kampania-internetowa-to-znaczy-jaka-sprawdz-jak-okreslac-cele-i-mierzyc-efekty/ i polecam wam przeczytać te informacje. Możecie się z nich sporo dowiedzieć na ten temat
OdpowiedzUsuń