Popularyzacji korzystania z urządzeń mobilnych nie ma końca. Niemal każdy z nas posiada smartfona i za jego pomocą konsumuje treści dostępne w Internecie. Dane jasno wskazują, że już ponad połowa ruchu w sieci pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych. Sprawia to, że wiele marek chce wykorzystać w pełni ten fakt i towarzyszyć swoim potencjalnym klientom niemal w każdym momencie. Jednocześnie powoduje to, iż użytkownicy są coraz mniej cierpliwi i nie chcą tracić niepotrzebnie czasu. W związku z tym tak istotny jest czas wczytywania się strony www. Jeżeli tylko strona ładuje się ponad dziesięć sekund to możemy być pewni, że co drugi użytkownik nie odwiedzi jej po raz kolejny.
Mimo tak jasnej i klarownej statystyki całkiem dużo firm i marek nadal nie dostosowała swoich stron do urządzeń mobilnych. Aby nieco przyśpieszyć obrót zdarzeń i wyjść na przeciw oczekiwaniom zarówno internautów jak i osób posiadających jeszcze nie mobilne wersje stron Google postanowiło wdrożyć projekt AMP (Accelerated Mobile Pages). Odbywa się to niejako na zasadzie kija i marchewki gdyż już od jakiegoś czasu strony które mają długi czas wczytywania nie mogą liczyć na wysokie wyniki w wyszukiwarce Google. Wdrożenie AMP na stronie www jest zatem korzystne z punktu widzenia pozycjonowania, a jak wiadomo pozycjonowanie stron www to obecnie jedna z najskuteczniejszych form dotarcia do klienta w sieci.
Przyjrzyjmy się zatem czym dokładnie jest AMP. Otóż jest to projekt którego zadaniem jest przyśpieszenie działania strony internetowej. Mimo ciągłego rozwoju internetu nadal nie wszędzie transfer danych jest wystarczający i czas wczytywania może się w niektórych przypadkach wydłużyć. A jak wiadomo każda sekunda opóźnienia to wzrost ryzyka iż użytkownik zrezygnuje z odwiedzenia strony.
Projekt AMP jest w pełni open sourcowy co znaczy iż każdy może sprawdzić jak wygląda jego kod źródłowy. Daje to zatem możliwość jego ciągłego rozwijania jak i udoskonalania. Głównym założeniem projektu AMP jest wyeliminowanie elementów, które znacząco obniżają prędkość wczytywanie się strony lub też zastąpienie ich innymi rozwiązaniami.
Dodatkowo AMP wykorzystuje technologię która daje możliwość wykorzystania zasobów serwera i przeglądarek internetowych. Chodzi o możliwość zapisu danych w chmurze czy też pamięci podręcznej narzędzi zewnętrznych takich jak Google Cache które znacząco przyśpieszają renderowanie się witryny www.
W wielkim uproszczeniu AMP to niejako odrębna i alternatywna wersja strony która pozbawiona jest co poniektórych elementów które mocno mogły by ją obciążyć i niekorzystnie wpłynąć na jej czas ładowania.
Jeżeli zatem wasza strona www nie posiada jeszcze wersji mobilnej to rozwiązanie AMP od Google wydaje się być dobrym sposobem aby dostosować się do zmieniających się wymagań rynku i ułatwić korzystanie z waszej witryny użytkownikom mobilnym.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz