Sprzedaż w internecie to jeden z najprężniej rozwijających się sektorów rynku w Polsce. Z roku na rok przychody z handlu w sieci są odpowiedzialne za coraz większy procent handlu detalicznego. Dynamika wzrostu sektora e-commerce jest nieporównywalna z żadnym innym. Patrząc na tego rodzaju sytuację postaramy się rozważyć czy obecnie nadal warto jest postawić na własny sklep www?
Rozwój e-commerce sprawia bowiem, że możemy zaobserwować bardzo szybki wzrost ilości sklepów internetowych. Według dostępnych danych statystycznych każdego roku przybywa od sześciu do około ośmiu tysięcy nowych sklepów www. Nie uwzględniają one jednak jednego, bardzo ważnego i kluczowego faktu. Otóż z tych nowo powstałych sklepów jedynie co piąty będzie funkcjonował w sieci dłużej niż dwa lub trzy lata. Wszystko przez zbyt niskie przychody oraz hura optymistyczne podejście właścicieli do biznesu.
Dlatego przed przystąpieniem do założenia własnego sklepu www musisz odpowiedzieć sobie na dwie bardzo ważne kwestie. Po pierwsze w jakiej branży będziesz się specjalizował oraz jak zamierzasz przeprowadzić marketing swojego sklepu.
Kluczowym aspektem decydującym obecnie o sukcesie i o tym czy warto założyć sklep internetowy jest wybór odpowiedniej branży. Założenie sklepu w branży której panuje olbrzymia konkurencja będzie od ciebie wymagać znaczących nakładów finansowych. Bez tego nie masz co marzyć o odniesieniu sukcesu. Najtrudniejszy jest oczywiście sam początek gdyż nowa marka nie będzie obecna w świadomości użytkowników i nie będzie tym samym wzbudzać zaufania. Jak pokazują statystyki najbardziej konkurencyjnie branżą jest obecnie ta związana z Domem i Ogrodem. Następnie w kolejności znajdują się sklepy działające w kategorii takiej jak Moda i Uroda oraz Elektronika.
Konkurowanie w tych branżach będzie zatem niezwykle trudne. Musiałbyś się bowiem zmierzyć z dużymi sklepami które stosują bardzo agresywne polityki cenowe. A jak mówią dane statystyczne - nasi rodacy dalej kierują się podczas wyboru przede wszystkim ceną.
Z tego też względu dużo lepszym rozwiązaniem będzie postawienie na nieco mniej zatłoczone branże na rynku. Możemy mieć w ten sposób pewność i dotrzemy do klienta oraz będziemy w stanie budować nasz wizerunek jako eksperta. Istotne jest zatem aby decyzja o wyborze branży była bardzo przemyślana, gdyż błędny wybór może od razu przekreślić szanse na sukces.
Następną kwestią jest marketing. Początkujący właściciel sklepów www bardzo często nie doceniają roli marketingu w odniesieniu sukcesu podczas internetowej sprzedaży. Nie są oni świadomi, że dobrze przygotowana kampania reklamowa czy też też usługa taka jak pozycjonowanie stron www mogą w znaczący sposób pomóc przebić się z własną ofertą na rynku.
Jak zatem odpowiedzieć na postawione w tytule pytanie? Otóż oczywiście, że warto jednak decyzja taka powinna być poprzedzona odpowiednią analizą, wszystkie działania powinny być odpowiednio zaplanowane a internetowy marketing powinien stanowić jeden z głównych środków do promocji nowo powstałego sklepu www.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz