Istnieje bardzo wiele metod pozycjonowania. Niektóre są bardziej, a inne mniej skuteczne. Wszystko zależy od tego w jakim celu i do pozycjonowania jakich stron zamierzamy ich użyć. W niniejszym artykule postaramy się wam przybliżyć temat pozycjonowania typu Long tail.
Zacznijmy jednak od podstaw. Czym jest pozycjonowanie typu Long tail? Otóż tłumaczymy je bezpośrednio jako pozycjonowanie na tak zwany ,,długi ogon". W języku pozycjonerów odnosi się to do dłuższych fraz kluczowych według których wyszukiwane będą informację. Według badań użytkownicy coraz częściej precyzują wpisywane przez siebie w wyszukiwarkę zapytania i ten fakt starają się właśnie wykorzystać pozycjonerzy. Tak więc zamiast pojedynczych słów skupiają się na pozycjonowaniu dłuższych słów kluczowych, które mimo, że nie będą generować tak dużego ruchu jak ogólne, krótkie sformułowania to pozwolą zyskać pewniejszych i bardziej skorych do zakupu klientów.
Na poparcie tej tezy warto podać tutaj odrobinę statystyk. Jeszcze w latach dziewięćdziesiątych blisko 4 na 5 zapytań dotyczyło pojedynczego słowa. Jednak już dziesięć lat temu liczba ta spadła do zaledwie 20 procent. Z roku na rok zwiększa się też udział zapytań na długie frazy w wynikach wyszukiwania. Tak więc zasadność stosowania pozycjonowania typu long tail cały czas rośnie.
Zastanówmy się jednak dlaczego tak się dzieje. Jak się okazuje klienci coraz częściej chcą w internecie znaleźć rozwiązanie jakiegoś konkretnego problemu lub znaleźć specyficzny produkt. Wpisują zatem coraz to bardziej szczegółowe zapytania lub też nawet wydawało by się całkiem abstrakcyjne jak ,,czym jest" lub ,,do czego służy" itd. Stosowanie więc dla tego rodzaju klientów pozycjonowania typu long tail ma jak najbardziej sens.
Zobaczmy jakie zalety niesie za sobą pozycjonowanie metodą Long tail. Po pierwsze pozycjonowanie typu long tail z całą pewnością zwiększy ruch na stronie. Trzeba tutaj zaznaczyć, że zazwyczaj frazy jednowyrazowe generują zazwyczaj nie więcej niż 10% ruchu na stronie podczas gdy frazy long tail będą odpowiadać za ponad połowę ruchu na stronie.
Kolejną zaletą jest wzrost zainteresowania naszą ofertą wśród osób które będą autentycznie zainteresowane naszymi towarami lub też usługami. Przełoży się to bezpośrednio na współczynnik konwersji. Frazy długiego ogona w znaczącym stopniu pomagają zdobyć dla naszej strony klientów skorych do dokonania zakupu.
Ponadto pozycjonowanie typu Long tail pozwala wybić się na tle konkurencji. Wygórowane i specyficzne zapytanie klienta w wyszukiwarce będzie spełnione przez znacznie mniejszą liczbę stron niż to na krótką frazę. Optymalizacja strony pod tym kątem pozwoli więc na zwiększenie pozycji naszej strony czy sklepu na tego rodzaju zapytania.
Na sam koniec należy nadmienić, że pozycjonowany w ten sposób sklep czy strona www jest bardzo przyjazna dla algorytmów Google. Uzyskane w ten sposób rezultaty są zazwyczaj dość szybko widoczne i dużo łatwiejsze do utrzymania.
Jeżeli szukacie firmy która mogła by dla was wykonać tego rodzaju pozycjonowanie to zapoznajcie się z naszą ofertą: http://e-prom.com.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz