Na pierwszy ogień zdecydowany lider rynku czyli Facebook.
Tak więc z tej platformy powinny korzystać szczególnie te firmy które są z branży B2C i pragną aktywnie komunikować się ze swoimi potencjalnymi klientami. Również dla sklepów online Facebook to doskonała platforma do promowania się. Także te firmy które chcą wykorzystać Facebooka do angażowania odbiorców poprzez konkursy czy też dyskusje zobaczą jak wielki ma on potencjał.
Facebooka natomiast odradza się firmom nastawionym na kontakty B2B oraz tym które celują w bardzo specyficzny target odbiorców.
Teraz czas na Twittera. Ten kanał społecznościowy szczególnie dobrze działa jeżeli wykorzystują go firmy w których można znaleźć rozpoznawalne nazwiska w przestrzeni publicznej czy też osoby potocznie mówiąc ,,medialne". Twitter to też doskonała platforma dla wszelkiego rodzaju gazet i prasy - mediów nastawionych na informację. Odradzamy natomiast używanie Twittera dla firm które będą go wykorzystywać jedynie do promowania ofert sprzedażowych.
Na sam koniec Instagram. Bardzo dynamicznie rozwijający się serwis który najbardziej pokochali ludzie młodzi. Na Instagramie powinny reklamować się szczególnie firmy z branży B2C które wiedza jak zaprezentować swoje produkty w ładny wizualnie sposób. Również marki współpracujące z influencerami powinny skierować swój wzrok w stronę Instagrama.
Natomiast podobnie jak w przypadku Facebooka firmy z branży stricte B2B powinny raczej omijać to medium i wykorzystywać inne sposoby komunikacji z klientami.
Źródło - opracowanie własne e-prom.com.pl
Cenne spostrzeżenia, ja w mojej branży postawiłem szczególnie na FB, a Twitter dodatkowo :)
OdpowiedzUsuń