Translate

Instagram jako potężne narzędzie marketingowe - krótki poradnik

Instagram już na dobre zagościł w naszej codziennej rzeczywistości. Każdego dnia korzysta z niego setki tysięcy osób. Jak się okazuje jest on też doskonałym narzędziem marketingowym dla biznesu. Co jednak zrobić aby zaistnieć w tym medium. Jakie działania podejmować, a jakich unikać?
Dziś postaramy się wam podpowiedzieć co robić aby odnieść sukces na Instagramie.


Pierwszym i najważniejszym czynnikiem który pomoże wam w odniesieniu sukcesu jest dobre wykorzystanie hastagów czyli oznaczeń, które najtrafniej opisują treść waszej publikacji. To na ich podstawie inni użytkownicy będą mogli zobaczyć nasz wpis. Należy więc pamiętać o wykorzystywania popularnych hashtagów oraz tworzeniu nowych, unikalnych.

Korzystając z Instagrama należy również mieć na uwadze, że jest to medium które do komunikacji wykorzystuje głównie materiały wizualne a nie sam tekst. Nie przeszkadza to jednak w tym aby od czasu do czasu na pierwszym miejscu w treści zamieścić link do naszej strony czy też produktu.

Jeżeli oferowane przez nas produkty trudno nazwać fotogenicznymi to zawsze możemy postarać się wyeksponować je w bardziej miłym dla ludzkiego oka otoczeniu lub też przenieść ciężar zdjęcia na osoby obcujące z naszym produktem tak aby to one stały się główną częścią prezentacji a produkt pozostał na drugim planie.

Prowadząc Instagrama tak jak i w przypadku innych social media liczy się regularność. Dlatego też warto obrać sobie jakiś harmonogram i zdjęcia zazwyczaj wrzucać w podobnych ramach czasowych - radzimy do tego celu wybrać godziny popołudniowe kiedy ruch w serwisie jest większy.

Instagram daje też ogromne możliwości aktywizacji naszych klientów. Konkursy w których namawiamy fanów aby wrzucali własne zdjęcia związane z naszymi produktami i użyli odpowiedniego hasztagu to doskonała promocja marki na szeroką skalę.

Skoro wiemy już co nieco o podstawach tego jak obchodzić się z Instagramem, zastanówmy się kto powinien głównie zainteresować się tym kanałem społecznościowym.
Instagram będzie idealny dla wszystkich tych branż które są w stanie zaprezentować na zdjęciach swoje produkty czy też usługi. Jest więc gównie przeznaczony dla firm działających w modelu business to customer. Można go więc bez dwóch zdań polecić firmom z branży gastronomicznej, modowej czy też sportowej. Jeżeli szukacie więcej informacji na temat promocji marki i sprzedaży w internecie to polecamy odwiedzić blog http://xlblog.pl/ gdzie znajdziecie sporo ciekawych i przydatnych informacji

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz