Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że content marketing to obecnie jedna z najlepszych form marketingu. Według dostępnych statystyk content marketing powala zyskać nawet trzy-krotnie lepszą konwersję niż tradycyjne metody. Jednak konkurencja nie śpi i sami odbiorcy również stali się nieco bardziej wymagający skoro z każdej strony zalewani są różnego rodzaju treściami. Postaramy się wam zatem dzisiaj podpowiedzieć jak dobrze i skutecznie przeprowadzać działania z zakresu content marketingu.
Najważniejsze to określenie grupy docelowej do której chcemy skierować swoją kampanię. Jak mówi powiedzenie - jeżeli coś jest do wszystkiego to jest do niczego. W tym celu warto posłużyć się narzędziami analitycznymi jakie udostępnia nam między innymi samo Google czy też Facebook. Na podstawie tych danych musisz stworzyć najbardziej dokładny profil swojego odbiorcy z uwzględnieniem takich detali jak jego praca, zamiłowania czy też wyznawane wartości.
Kiedy już wiesz do kogo będziesz kierował przekaz pamiętaj o tym aby być w tym autentycznym i dostosuj język do swojego odbiorcy. Jeżeli zatem twój produkt skierowany jest do młodych klientów to staraj się swoim językiem nawiązywać do tego jak porozumiewają się najmłodsi. Nie przesadzaj jednak i staraj się być w tym jak najbardziej prawdziwy.
Zadbaj również o przejrzystość i transparentność swoich działań. W dobie walki Facebooka z fake newsami, które mogą tworzyć wszyscy uczciwość i pokazanie swojej uczciwości jest bardzo ważne. Przykładem takiego działania może być publikacja źródeł oraz udostępnianie swoich wyników finansowych w ekstremalnych przypadkach.
Ze wspomnianą transparentnością wiąże się też bezpośrednie rozdzielenie treści reklamowych od reszty contentu jaki publikujecie. Dlatego też bardzo wyraźnie oznaczajcie wszelkiego rodzaju współprace komercyjne.
Jeżeli korzystasz do content marketingu tylko ze swojej strony internetowej to masz ułatwione zadanie ponieważ to ty decydujesz co i jak. Jeżeli jednak wspomagasz się zamieszczaniem contentu przez media społecznościowe to musisz dostosować formę swoich materiałów do tego gdzie odbywa się ich publikacja. I tak na przykład Facebook promuje bardziej treści wideo i transmisje na żywo, podczas gdy Instagram wyraźnie wykazuje, że większym powodzeniem cieszą się zdjęcia na jasnym tle.
Bądź też cały czas aktywny i reaguj na feedback od twojej społeczności. Jeżeli pojawi się jakiś komentarz - odpowiedz natychmiast na niego. Pokażesz tym samym, że szanujesz zaangażowanie swoich odbiorców i cenisz ich wkład w dyskusję.
Źródło - opracowanie własne e-prom.com.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz