Landing page to nic innego jak prosta strona internetowa która ma na celu przekonać potencjalnego klienta do wykonania pewnej określonej czynności jak na przykład skorzystanie z oferty czy też zapisanie się do newslettera. Najczęściej strony typu landing page wykorzystuje się w kampaniach marketingowych. W dzisiejszym wpisie zastanowimy się skąd i w jaki sposób najlepiej kierować ruch na strony landing page.
Na samym początku zastanówmy się jednak po co tak w ogóle kierować większy ruch na landing page? Otóż jak wspomnieliśmy wcześniej zaletą tego rodzaju stron jest dużo skuteczniejsze przekonanie klienta do wykonania określonego działania, w odróżnieniu od standardowej strony gdzie uwagę użytkownika rozpraszają liczne odnośniki oraz cała masa treści. W przypadku landing page mamy jasno zadeklarowaną funkcję która już na pierwszy rzut oka przykuwa uwagę odwiedzających.
Tak więc jeżeli chcemy osiągnąć dużą konwersję założonego przez nas na landing page zadania to na pewno warto postawić na płatne wyniki wyszukiwania. Z pomocą przychodzą tutaj kampanie Google AdWords, które pokazują się użytkownikom podczas wpisania konkretnego słowa kluczowego w wyszukiwarkę.
Kolejnym sposobem na skierowanie ruchu na nasz landing page jest e-mail marketing. W tym celu w newsletterze umieszcza się w widocznym miejscu tak zwane ,,wezwanie do działania" ( call to action ) po którego kliknięciu adresat zostanie przeniesiony właśnie na landing page. Tego rodzaju technika okazuje się szczególnie efektywna jeżeli oferujesz na przykład klientom produkty w promocyjnej cenie czy też odebranie kuponu rabatowego.
Następną skuteczną metodą jest reklama Facebook Ads. Ten rodzaj reklamy posiada bardzo rozbudowane możliwości targetowania reklamy do danej grupy odbiorców dzięki czemu możesz osiągać naprawdę bardzo dobre rezultaty konwersji. Facebook Ads umożliwia więc targetowanie zarówno ze względu na położenie geograficzne, demograficzne czy nawet status związku.
Możliwe jest również sprecyzowanie wykształcenia czy miejsca pracy potencjalnych klientów - możliwości jest więc całkiem sporo.
Kierować ruch na landing page można też poprzez wpisy gościnne. Jeżeli zatem zajmujesz się również działaniami związanymi z content marketingiem pisząc na różnych forach czy portalach to możesz tam zamieścić odnośnik do swojego landing page'a. Tutaj też stawiasz na sprecyzowaną grupę odbiorców.
Na sam koniec zostawiliśmy przekierowanie ruchu z ogólnie pojętego social media. Nada się w tym celu zarówno profil na Facebooku czy Twitterze gdzie bez problemu udostępnisz link do landing page.
Źródło - opracowanie własne e-prom.com.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz