Chyba najbardziej znanym i rozpoznawalnym narzędziem służącym obecnie do analizy jest Google Analytics. Jego wdrożenie należy raczej do prostych rzeczy jednak aby odpowiednio skonfigurować całość niezbędna będzie pewna głębsza wiedza. Dane zbierane przez narzędzie Google muszą być dobrej jakości aby można było później wyciągnąć z nich właściwe wnioski.
Dzięki Google Analytics możemy zdobyć informacje między innymi o profilu naszych odbiorców oraz tego jak zachowują się oni na stronie pod wpływem danych treści. Analytics to także śledzenie konwersji czyli realizacji celów jakie ma realizować dana strona.
Ponadto Google Analytics daje możliwość zintegrowania z innymi narzędziami Googla jak na przykład Google Search Console i Google AdWords.
Kolejnym przydatnym narzędziem jest HotJar. Jego zadaniem jest nagrywanie sesji użytkowników przebywających na danej stronie a następnie ich odtworzenie. Daje nam to bardzo dokładny wgląd na to jak zachowują się użytkownicy odwiedzający daną stronę. Narzędzie to wyposażono też w możliwość zaplanowania pewnych ścieżek czy też sekwencji a następnie mierzenia tego w jakim stopniu osoby odwiedzające stronę wpasowują się w zadane kryteria.
Innym programem, który może okazać się bardzo pomocny jest FastTony.es. Narzędzie to służy do precyzyjnego targetowania reklam na platformach takich jak Facebook oraz Instagram. Jest to dużo bardziej rozbudowane narzędzie od tego co standardowo oferuje panel Facebook Ads i pozwala dowiedzieć się jak wyglądają różnicę między naszymi fanami a osobami odwiedzającymi fanpage i samymi kupującymi.
Na sam koniec zostawiliśmy narzędzie o nazwie Sentione, które służy do monitoringu internetu. Dzięki niemu można z dużą łatwością śledzić aktywność internautów jak i dowolnych fraz. Pozwala to dogłębnie sprawdzić na jakie temat i za pomocą jakich kanałów rozmawiają w danym czasie internauci.
Źródło - opracowanie własne e-prom.com.pl
Dziękujemy za wzmiankę o SentiOne :)
OdpowiedzUsuńDziękuje za wzmiankę o FastTony.es - doceniam :)
OdpowiedzUsuńMarketing, sprzedaż czy obsługę klienta mogą poprawić działania w zakresie systemu CRM a szczególnie popularnej ostatnio platformy Salesforce. Dla większych firm najlepiej zdecydować się na rozwiązania spersonalizowane do potrzeb danej firmy https://craftware.pl/dla-biznesu/rozwiazania-dla-biznesu/szyte-na-miare/ tu macie więcej informacji.
OdpowiedzUsuń