Mimo iż żyjemy w erze internetu i silnie rozwiniętego rynku e-commerce nie oznacza to jednak, że całkowicie na znaczeniu straciły tradycyjne formy prezentowania oferty produktowej. Katalogi produktów w formie papierowej to nadal bardzo ważny element zabiegania o klienta i jeżeli jest na prawdę dobrze zaprojektowany i wykonany potrafi nie tylko znacząco podnieść wizerunek firmy ale również zachęcić klientów do skorzystania z oferowanych usług. Aby jednak katalog mógł wywołać tego rodzaju efekt na oglądających go osobach należy przy jego tworzeniu i projektowaniu pamiętać o kilku ważnych zasadach. Dzisiaj zajmiemy się właśnie omówieniem kilku z nich.
Zanim zatem przystąpisz do tworzenia katalogu musisz usiąść i poważnie zastanowić się co ma być jego zawartością. Czy zamierzasz zaprezentować cały asortyment oferowanych przez siebie produktów czy też może wolisz skupić się na danej części. Zawężenie oferty najczęściej stosowane jest w przypadku sezonowych produktów lub też gdy na rynku debiutuje zupełnie nowa linia produktów. Zamieszczenie w katalogu wszystkich produktów wymaga logicznego ich posegregowania, natomiast w przypadku prezentowania części oferty zyskujemy dodatkowe miejsce na bardziej bogaty opis.
Kolejnym bardzo istotnym elementem jest sposób prezentacji danych treści. Najczęściej można spotkać się z monotonną i mało atrakcyjną formą prezentacji produktu która w największej ilości przypadków jest efektem użycia złej jakości zdjęć. Musicie pamiętać, że małe lub zbyt niewyraźne zdjęcia jedynie zniechęcą klientów do zapoznania się z waszą ofertą. Nie należy jednak przesadzać w drugą stronę i oprzeć cały katalog jedynie na zdjęciach.
Sukcesem udanego katalogu jest również przejrzystość treści. Należ zwrócić szczególną uwagę aby wszystkie informacje były czytelne i jasno oddzielone od siebie tworząc logiczną całość. W celu osiągnięcia takiego efektu czasami trzeba zdecydować się na powiększenie objętości samego katalogu lub też ograniczyć ilość produktów.
Niemniej ważne jak wspomniane wcześniej wysokiej jakości zdjęcia jest rzetelny i profesjonalnie przygotowany opis samego produktu. Należy zawsze pamiętać o umieszczeniu istotnych parametrów technicznych oraz podkreślić unikalny charakter danego towaru i skupić się na korzyściach z jego posiadania. Unikajcie również przesadnie długich opisów oraz stosowania zbyt małej czcionki. Wystrzegajcie się również za wszelką cenę błędów gramatycznych czy też stylistycznych.
Jeżeli będziecie już mieć zaprojektowany cały katalog to pozostaje jedynie zdecydowanie się na odpowiednią formę jego druku. Nawet najlepszy projekt może nie przynieść pożądanego efektu jeżeli zostanie wydrukowany na kiepskiej jakości papierze.
Źródło - opracowanie własne E-prom
Zdjęcia - zakładka ,,Nasze realizacje" strony http://e-prom.com.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz