Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że logotyp to bardzo ważna część marketingu każdej szanującej się firmy. Te najbardziej popularne i najłatwiej rozpoznawalne zazwyczaj są bardzo minimalistyczne i wykonane przy użyciu niewielkiej ilości kolorów. Co jednak może dla niektórych wydawać się zaskakujące, zaprojektowanie takiego rodzaju logo wymaga bardzo dużego doświadczenia oraz wyczucia i jest o wiele trudniejsze od projektu który będzie stawiał na efekciarstwo. W dzisiejszym wpisie postaramy się zatem podpowiedzieć wam jak prawidłowo stworzyć logotyp oraz czego unikać podczas procesu kreacyjnego.
Bez względu dla jakiego rodzaju firmy projektowane będzie logo należy zawsze przestrzegać trzech podstawowych zasad, którymi odznaczają się wszystkie ponadczasowe logotypy.
Po pierwsze - prostota. Minimalistyczny projekt sprawi, że logo będzie łatwo rozpoznawalne i równie szybko zapadnie w pamięć odbiorcom.
Druga zasada to rozpoznawalność - który jest konsekwencją prostoty z punktu pierwszego. Trzecia cecha to ponadczasowość. Logo które będzie najbardziej uniwersalne pod względem projektu ma szansę przetrwać próbę czasu i nawet za 50 lat wzbudzać takie same pozytywne emocje jak w momencie premiery.
Przejdźmy jednak do nieco bardziej szczegółowych zasad tworzenia dobrego logo. Zapamiętaj aby nie używać do jego tworzenia więcej niż 3 kolorów. Jak pokazuje historia nie możliwym jest stworzenie wybitnego logotypu który miałby więcej niż trzy kolory. Radzimy również unikać zbyt jaskrawych kolorów oraz ponurych barw.
Kolejna porada dotyczy krojów pisma użytych do stworzenia logo. Tutaj także wskazany jest umiar i zaleca się nie przekraczanie liczby dwóch krojów na dane logo.
Warto również w tym miejscu zaznaczyć, że dla firm o dynamicznym charakterze lepiej postawić na czcionki o ostrych liniach, podczas gdy na przykład logotypu firm z sektora bankowego dużo lepiej prezentować się będą w czcionkach o spokojnych liniach.
Pamiętaj również o eliminacji zbędnych elementów. Jeżeli widzisz, że jakiś element logo może zostać usunięty to się go pozbądź. Na pewno pomoże to w odbiorze całości.
Warto również przetestować to jak logo będzie prezentować się w odcieniach czerni i bieli lub też po odwróceniu kolorów. Dobrze zaprojektowane na pewno nie straci nic ze swego uroku po wykonaniu wspomnianych zabiegów.
Zalecamy również sprawdzić jak logo zachowuje się po zmniejszeniu - czy nadal pozostaje czytelne.
Upewnij się, że logo jest rozpoznawalne po zmniejszeniu
Przed przystąpieniem do projektowania logo dla danej firmy czy też marki dobrze jest wysłuchać ludzi związanych z daną branżą. Tworzone logo powinno być ściśle związane z wartościami jaki reprezentuje dany biznes.
Radzimy również nie opierać się na już stworzonych logotypach które poddane zostaną jedynie drobnej modyfikacji - lepiej postawić na oryginalny projekt. Tak zaprojektowane logo nie tylko będzie kojarzyć się potencjalnym odbiorcom z oryginałem ale również może przynieść wam negatywny odbiór w postaci pozwu prawnego od właścicieli znaku którym się inspirowaliście.
Zachęcamy również do unikania ślepego podążania za aktualnie panującymi trendami na projekty logo - lepiej jest włożyć więcej pracy w ponadczasowy projekt.
Na sam koniec mamy dla was poradę typowo techniczną - aby wszelkiego rodzaju logotypy zawsze projektować jako grafikę wektorową. Dzięki czemu będziecie mieli możliwość łatwej zmiany skali waszego projektu bez żadnej utraty jakości.
Źródło - opracowanie własne e-prom
Zdjęcia - strona nasze-realizacje www.e-prom.com.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz