Ulotka reklamowa to nadal jeden z bardziej skutecznych sposobów dotarcia do klientów. Jednak mało czytelna czy też wydrukowana na byle jakim papierze ulotka zamiast przyciągnąć uwagę wywoła z goła odwrotny efekt. W dzisiejszym wpisie podpowiemy wam jak powinna być zaprojektowana wzorcowa ulotka.
Przystępując do tworzenia ulotki reklamowej należy odpowiedzieć sobie na szereg pytań aby wiedzieć jaką ulotkę zamierzamy w ogóle stworzyć. Pierwszym i chyba oczywistym pytaniem jest - po co tak naprawdę potrzebujemy ulotki. To od tej odpowiedzi będzie zależeć sama treść oraz dopasowany do niej wygląd ulotki. Przestrzegamy również przed umieszczaniem na ulotce zbyt dużej liczby informacji. Dobrą praktyką jest skupienie się na wyodrębnieniu konkretnej oferty czy też asortymentu. Istotne jest również wyraźne zaznaczenie danych kontaktowych oraz adresu strony internetowej.
Następnie należy zastanowić się do kogo skierowana ma być ulotka reklamowa. Mając z tył głowy grupę docelową łatwiej będzie można dopasować projekt graficzny całości. Kolorystyka, zdjęcia oraz użyta czcionka musi odpowiadać osobom, które ulotkę będą miały w rękach. Bez względu jednak na to do kogo trafi ulotka zawsze pamiętaj aby nie używać więcej niż dwóch fontów a w celu uwypuklenia jakiś treści posłuż się pogrubieniem lub też kursywą. Da to lepszy efekt niż kilka czcionek na jednej stronie.
Projektując ulotkę musisz również podjąć decyzję o tym czy ma ono zawierać jedno, duże zdjęcie które przykuje od razu uwagę odbiorcy czy też zdecydować się na kilka mniejszych które natomiast pozwolą lepiej zobrazować omawiane przez ciebie na ulotce treści.
Format samej ulotki to też istotna kwestia. Jak zapewne wiecie można spotkać praktycznie każdy dostępny rozmiar - od bardzo dużych do naprawdę malutkich. Jeżeli twój budżet jest niezbyt wielki to lepiej wybrać standardowe rozmiary jak A5 czy też DL lub A7. Jeżeli jednak budżet nie stanowi problemu to nic nie stoi na przeszkodzie abyś wyróżnił się z tłumu i postawił na własny format ulotki. Może postawisz na niebanalny styl i twoja ulotka będzie mieć kształt okręgu?
Oprócz rozmiaru bardzo istotny jest papier na którym drukowana będzie ulotka. W końcu w przypadku tego medium reklamowego doznania wzrokowe i dotykowe są najważniejsze. Dlatego radzimy aby upewnić się, że papier na którym mają zostać wykonane ulotki będzie odpowiedniej jakości. Pamiętaj, że zły papier może popsuć nawet najlepiej zaprojektowaną graficznie ulotkę. Standardem w przypadku ulotek jest papier o gramaturze do 350 g/m2.
Na sam koniec przestrzegamy przed literówkami. Przed oddaniem ulotki do druku należy przyjrzeć się jej kilkakrotnie, a najlepiej poprosić kogoś znajomego o świeże spojrzenie na całość. Pozwoli to wyeliminować ewentualne niedopatrzenia i błędy.
Jeżeli jednak nie czujesz się na siłach aby samemu zająć się przygotowaniem ulotki to dobrze powierzyć to zadanie profesjonalistom - takim jak my!
Źródło - opracowanie własne e-prom
Zdjęcia - strona nasze realizacje e-prom.com.pl
Widziałem na własne oczy jak projektuje się ulotki czy plakaty wrocław i bylem pod wrażeniem zaangażowania ludzi nad tym pracujących. Podziwiam ich kreatywność.
OdpowiedzUsuńSkuteczną i stosunkowo tanią formą reklamy dla firmy jest roznoszenie ulotek. Dzięki nim można dotrzeć do lokalnej grupy klientów.
OdpowiedzUsuńhttps://ulotki24.com/zamow-wycene/
Ja jednak zamiast ulotek poszłabym bardziej w marketing cyfrowy, social media, pozycjonowanie, kampanie SEM itp. Na korzyści i efekty trzeba poczekać jednak korzyści są oszałamiające. Rozpocząć możemy sami, czytając materiały na stronie https://funkymedia.eu/marketing/seo. To już nas powinno nakierować i rozrysować nam w głowie pewien plan działania :)
OdpowiedzUsuń