Pozycjonowanie stron internetowych w dużej mierze opiera się na wysokiej jakości contencie. Musi on być interesujący dla użytkownika oraz unikatowy. Ten ostatni aspekt jest niezwykle istotny. Jeżeli bowiem na stronie będą powielane te same treści może to zostać negatywnie odebrane w oczach algorytmów wyszukiwarki Google. Z tego też względu w tym artykule postaramy się wam podpowiedzieć jak walczyć z duplikacją treści na stronie.
Zacznijmy zatem od zdefiniowania czym dokładnie jest duplikacja treści. Otóż jest to pojęcie z języka angielskiego ( duplicate content ) które oznacza sytuację gdy na stronie pojawia się wielokrotnie ten sam tekst w kilku miejscach, na różnych podstronach. Najczęściej przyjmuje się, że duplikacja treści związana jest z kopiowaniem z innych źródeł ale to nie jedyny sposób jej powstawania.
Rozważmy zatem jakie są możliwe przyczyny duplikacji treści. Po pierwsze może to być umieszczeni identycznego tekstu w opisach zarówno produktów jak i kategorii na sklepie www. Jest to bardzo trudny do wyeliminowania problem, który jednak bardzo często spotkać można w branży e-commerce. Jego usunięcie wymaga bowiem sporych nakładów pracy związanych z przygotowaniem unikalnych opisów. Przygotowanie różnych opisów do dziesiątek podobnych do siebie produktów nie jest kwestią prostą i wymaga zazwyczaj sporo czasu.
Inną przyczyną duplikacji treści może być fakt, że nasza strona internetowa jest dostępna pod wieloma adresami. Sytuacja ta ma miejsce gdy klient może dostać się na naszą stronę zarówno z adresu http://naszsklep.pl, http://www.naszsklep.pl czy też http://naszsklep.pl/index.pl
Trzeba zatem zadbać aby zostały ustawione odpowiednie przekierowania pomiędzy poszczególnymi wersjami naszej witryny.
Inną przyczyną duplikacji treści może być wykonanie błędnych przekierowań po migracji na certyfikat SSL. Tutaj też należy zadbać o to aby w wynikach wyszukiwania indeksowana była wyłącznie nowsza wersja strony wykorzystująca szyfrowanie https.
Na sam koniec warto wspomnieć jeszcze o duplikacji treści związanej z nieprawidłowymi wersjami językowymi na stronie. Jeżeli wersja obcojęzyczna naszego sklepu lub strony www nie jest w całości przetłumaczona to możemy spodziewać się problemu związanego ze zduplikowaną treścią. Trzeba zatem upewnić się, że zagraniczna wersja naszego serwisu jest w pełni przetłumaczona.
Jeżeli nie jesteście pewni, czy wasza strona boryka się ze zjawiskiem duplicate content to zachęcamy do kontaktu z nami ( https://e-prom.com.pl ) lub też samodzielnego badania witryny przy użyciu takich narzędzi jak Google Search Console lub Ahrefs.
A ja się zastanawiam w jaki sposób mogę zwiększyć sprzedaż ws woim sklepie internetowym/ Czy na przykład tego typu https://push-ad.com/pl/blog/wiadomosci-push-jak-kreatywnie-je-wykorzystac/ notyfikacje push moga waszym zdaniem byc dobrym rozwiązaniem?
OdpowiedzUsuń