Translate

Jak poprawić skuteczność swojej kampanii e-mail marketingowej

Mimo, że kampanie marketingowe należą do jednych z najstarszych metod pozyskiwania klientów w internecie to nadal mogą pochwalić się niezwykle dużą skutecznością. Nie wszyscy jednak potrafią prawidłowo przygotować ten rodzaj kampanii skutkiem czego odzew ze strony klientów jest słabszy od oczekiwanego. W tym poradniku skupimy się zatem na tym jak poprawić skuteczność kampanii e-mail marketingowej.



Zacznijmy od samej treści umieszczonej w tego rodzaju kampanii reklamowej. Mowa tutaj o nadawcy, tytule wiadomości oraz tak zwanym prehederze. To te trzy wspomniane elementy mają główne znaczenie pod kątem tego czy użytkownik zdecyduje się na otwarcie i zapoznanie z wysłaną do niego wiadomością.


Sprawia to, że na przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta mamy zaledwie kilka sekund. Należy zatem dobrze wykorzystać sytuację którą mamy. Zacznijmy zatem od tego, że najchętniej otwieramy maile od tak zwanych ,,żywych" osób. Każdy woli w końcu korespondować z konkretną osobą niż z jakąś instytucją czy też firmą. Z tego też względu e-maile w kampanii marketingowej lepiej podpisywać imiennie. Na przykład - ,,Daniel z Agencji Reklamowej".
Dzięki temu odbiorca będzie miał poczucie, że nie pisze z jakąś bezduszną maszyną czy też automatem ale prawdziwym człowiekiem.

Istotny jest też temat wiadomości. Musi on informować o tym co odbiorca znajdzie w treści wiadomości oraz powinien go w jakiś sposób zaciekawić do jej otwarcia. Nie ma tutaj jakiejś jednej złotej metody. Dobrze zatem jest przygotować kilka propozycji tematów wiadomości i przetestować je na mniejszej liczbie respondentów aby wybrać najlepszą.

W przypadku jeżeli posiadasz imiona osób do których rozsyłana jest kampania możesz umieścić je w tytule wiadomości. Sprawi to, że całość będzie wydawać się bardziej spersonalizowana i skuteczniej zachęci odbiorcę do otwarcia.

Z racji, że coraz więcej osób przegląda internet z urządzeń mobilnych warto upewnić się również, że maile wysyłane do klientów będą w pełni responsywne. Upewnij się zatem przed rozpoczęciem kampanii, że przygotowana treść tekstowa i multimedialna równie dobrze wygląda na tradycyjnych komputerach jak i smartfonach.

Na sam koniec warto również pamiętać o optymalizacji grafik. Chodzi tutaj zarówno o ich rozmiar jak i wagę. Nie skaluj ich sztucznie za pomocą kodu ale dopasuj od razu w programie graficznym do zadanego rozmiaru.

To tylko część porad która pomoże wam tworzyć bardziej skuteczne kampanie e-mail marketingowe. Jeżeli szukacie firmy która pomoże wam  w przygotowaniu takowej to zapraszamy do kontaktu - http://e-prom.com.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz