Jeżeli prowadzicie sklep internetowy to z całą pewnością nie jest wam obce zjawisko porzuconych koszyków w sklepie. To obecnie jedna z największych bolączek przedsiębiorców którzy działają w handlu internetowym. Aby uzmysłowić wam jak powszechny jest to problem wystarczy przytoczyć statystykę, która pokazuje iż siedmiu na dziesięciu potencjalnych klientów w ostatniej chwili rezygnuje z zakupu. Dlaczego jest to tak powszechne zjawisko i czy da się z nim w jakiś sposób walczyć? Dowiecie się z naszego artykułu.
Pierwszą przyczyną dużej ilości porzuconych koszyków są wysokie koszty dostawy. Dzieje się tak najczęściej w przypadku gdy ostateczny koszt dostawy klient poznaje dopiero w momencie przejścia do finalizacji transakcji. Jak zatem z tym walczyć? Trzeba postawić na szczerość i już na karcie produktu informować klienta jak prezentuje się koszt dostawy danego towaru. W przeciwnym przypadku narazimy się na to iż klient może poczuć się niejako oszukany i poszuka atrakcyjniejszej oferty u konkurencji.
Innym źródłem wysokiego odsetka porzuconych koszyków jest brak możliwości finalizacji transakcji bez konieczności zakładania konta w danym sklepie. Obligatoryjna rejestracja aby dokończyć zakup to prosty sposób aby zniechęcić klientów do zakupów w danym sklepie. Dla wielu użytkowników perspektywa wypełniania wielu pól formularza rejestracyjnego stanowi bardzo silny sygnał aby zrezygnować z zakupów. Należy zatem zadbać o to aby użytkownicy mieli stosowny wybór i mogli zdecydować czy chcą dokonać zakupu zakładając konto czy też jednak wolą sfinalizować transakcję bez rejestracji. Jeżeli bardzo zależy nam jednak na tym aby użytkownicy rejestrowali konta w naszym sklepie to warto podczas okna wyboru przedstawić potencjalnym klientom korzyści jakie mogą płynąć z założenia konta.
Kolejnym czynnikiem wpływającym na dużą liczbę porzuconych koszyków jest długi proces zakupu. Jeżeli sama finalizacja zamówienia będzie trwała zbyt długo i będzie nieco skomplikowana to klient prawie na pewno nie zdecyduje się na zakup. Należy zatem postawić na maksymalnie uproszczony formularz zamówienia. Dobrą decyzją będzie też zaimplementowanie paska z postępem który jasno pokaże klientowi w którym momencie całego procesu się obecnie znajduje.
Zastosowanie się do powyższych porad powinno w znacznym stopniu ograniczyć zjawisko porzuconych koszyków. Jeżeli szukacie firmy która zaimplementowała by tego rodzaju zmiany na waszej stronie sklepu www to zapraszamy do kontaktu - E-prom http://e-prom.com.pl
Warto pamiętać, że wielu zainteresowanych zakupem klientów nie podejmuje decyzji podczas pierwszego kontaktu. Np. sprawdzają oni oferty różnych sklepów przez dłuższy czas. Do takich klientów warto wracać aby przypomnieć im o swojej ofercie lub zaproponować im dodatkowe warunki, które pomogą wybrać własnie Twoją ofertę. Takie działania umożliwia kampania remarketingowa w AdWords. Dzięki niej możesz kierować spersonalizowane reklamy na dokładną grupę odbiorców - klientów Twojego sklepu, którzy porzucili koszyk. Takie działanie pozwala przywrócić klienta, który już nas zna na ścieżkę zakupową w naszym sklepie.
OdpowiedzUsuń---------------------------------------
https://roiexperts.pl/
Faktycznie, porzucanie koszyków przez klientów jest zmorą branży e-commerce. Ja na szczęście dzięki dobremu CRMowi jestem w stanie lepiej zarządzać relacją z klientem i procent porzucanych zakupów znacznie się obniżył. Chcesz osiągnąć to samo? Kliknij i sprawdź jak!
OdpowiedzUsuń