Translate

Jak pozyskać lojalność klientów w przypadku e-commerce?

W przypadku sprzedaży w internecie najbardziej cenienie są stali klienci. Generują oni w końcu stałe zyski dla właścicieli internetowych sklepów. Ponadto pozyskanie nowego klienta jak pokazują statystyki jest bardzo kosztowne i może być nawet kilkukrotnie droższe niż utrzymanie już posiadanego klienta. Oznacza to zatem, że z perspektywy sprzedającego utrzymanie lojalności klienta jest kluczowym krokiem do odniesienia sukcesu. W tym poradniku podpowiemy zatem jak pozyskać lojalność klientów w przypadku e-commerce.


Po pierwsze trzeba postawić na program lojalnościowy dla kupujących. Jego działanie będzie opierało się na podobnej zasadzie jak posiadanie karty członkowskiej. Może więc polegać na tym, że przy każdym zakupie klient będzie otrzymywał pewną ilość punktów które następnie będzie mógł wymienić na rabat podczas kolejnej transakcji lub też jakiś ciekawy produkt z naszej oferty. Tego rodzaju psychologia pozyskiwania dodatkowych benefitów ze stałego korzystania z danego sklepu www jest bardzo mocna i potrafi motywować klientów do wracania raz po raz do danego sprzedawcy.

Innym pomysłem może być zastosowanie kraty członkowskiej. Jej posiadacze będą uprawnieni do otrzymania specjalnego rabatu na cały asortyment oferowany w danym sklepie. Tego rodzaju mechanizm również bardzo mocno zachęca klienta do posiadania wspomnianej karty członkowskiej i dokonywania zakupów wyłącznie w danym sklepie.

Kolejnym znakomitym sposobem na pozyskanie lojalności klientów jest oferowanie rabatu dla stałych klientów. Powinniśmy zatem starać się zachęcać jak najmocniej klientów do dokonania kolejnego zakupu w naszym sklepie poprzez stosowne zniżki. W końcu klient który już raz dokonał zakupu będzie dużo bardziej skory do zaufania sprzedawcy po raz kolejny - szczególnie jeżeli może liczyć na wyraźny upust.




Innym sposobem na utrzymanie klienta to zaoferowanie mu przyjaznego i przystępnego kontaktu z obsługą sklepu. Jeżeli klient będzie miał świadomość iż w każdej chwili może zwrócić się do Ciebie o pomoc z podjęciem decyzji o zakupie lub też rozwiązaniem problemu z zamówieniem to z całą pewnością chętniej powróci na stronę sklepu aby znowu skorzystać z oferty.


Bardzo istotne w utrzymaniu klienta jest też odpowiednie reagowanie na nieprzychylne komentarze. Mimo dokładania wszelkich starań zawsze wyniknąć może jakiś błąd i ktoś z klientów będzie niezadowolony. Należy zatem dokładać wszelkich starań aby tego rodzaju sytuacje jak najszybciej rozwiązywać i wtedy po polubownym rozwiązaniu problemu zamieścić stosowną odpowiedź na negatywny komentarz. Warto również niezadowolonemu klientowi zaoferować rabat lub innego rodzaju rekompensatę, która pokaże iż cenicie każdego klienta - nawet takiego który ma o was negatywne zdanie.

Jeżeli szukają Państwo firmy która pomoże wam w prowadzeniu sprzedaży internetowej i utrzymaniu klientów to zachęcamy do kontaktu z nami - http://e-prom.com.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz