Translate

Lepsza konwersja dzięki modyfikacji funkcjonalności strony www

Nie bez przyczyny minimalizm i prostota zyskują na coraz to większym znaczeniu. Odnosi się to również do stron internetowych. Im bardziej zawartość strony jest przejrzystsza i uporządkowana tym chętnie użytkownicy chcą zostać na naszej stronie i zapoznać się z umieszczonymi tam treściami. Ważne jest aby wytworzyć w odwiedzającym twoją stronę poczucie iż to on kontroluje prezentowane mu treści. W tym artykule podpowiemy wam zatem jak pewne modyfikacje funkcjonalności na stronie internetowej pomogą wam zyskać lepsze konwersje.


Zasady jakie obowiązują pod względem funkcjonalności strony są zasadniczo bardzo proste, jednak nadal bardzo wiele witryn i sklepów www  ma problemy z ich praktycznym wdrożeniem w życie.
Podpowiemy waz zaraz jakich błędów unikać aby potencjalni klienci nie opuścili waszej strony już po kilku sekundach.

Na samym początku zadbajcie o odpowiednie ustawienie na stronie oraz ilość dostępnych zakładek. Na przestrzeni lat użytkownicy wyrobili sobie pewne nawyki których lepiej im nie burzyć. Z tego też względu najbardziej intuicyjny układ zakładek to taki gdzie po lewej stronie będzie znajdowała się sekcja oznaczona jako ,,strona główna,, natomiast na środku umieszczone będą odnośniki do ofert. Prawa strona zarezerwowana natomiast będzie na zakładkę kontaktową.
Poprzez wdrożenie takiego układu zakładek każdy potencjalny klient z łatwością odnajdzie się na naszej stronie i znajdzie potrzebne dla niego informacje. Radzimy też raczej nie rozbijać zakładki z ofertą na poszczególne produkty, gdyż może to nazbyt przytłoczyć klientów.

Innym ważnym elementem strony o którym często się zapomina jest możliwość powrotu na stronę główną z dowolnej podstrony. Przycisk oznaczony ,,Strona główna" czy też ,,Home" powinien być zawsze dostępny do kliknięcia dla klienta bez względu na to w jakiej części naszego serwisu www czy też sklepu online się znajduje. Brak takiej opcji może dla wielu użytkowników okazać się niezwykle frustrujący, dlatego lepiej aby tego rodzaju odnośnik był zawsze dostępny.

Dodatkowo warto zadbać o to aby pasek menu był widoczny na naszej stronie przez cały czas. Nawet podczas przewijania treści. Dzięki temu dajemy klientom możliwość łatwego powrotu do interesujących ich treści w dowolnym momencie.

Kolejnym bardzo istotnym elementem który często jest traktowany po macoszemu jest jasny i przejrzysty formularz kontaktowy. Powinien on wymagać podania jak najmniejszej liczby informacji. Optymalnie będzie jeżeli wymagać będzie podania jedynie imienia, adresu mailowego czy te telefonu kontaktowego i miejsca na zadanie pytania. Wymaganie od klienta podania numeru NIP czy też innych danych to prosta droga do zniechęcenia go do kontaktu z nami.

Na sam koniec pamiętajcie, że dobrze by było aby wasza strona internetowa wpisywała się w zasadę trzech kliknięć. Chodzi tutaj o to aby nawigacja po stronie www była zaplanowana w ten sposób aby do każdej informacji zawartej na stronie dało się dotrzeć w maksymalnie trzech kliknięciach.

Jeżeli chcielibyście aby wasze strony www spełniały wszystkie wspomniane wymagania to polecamy zlecić to zadanie firmom specjalizującym się w webdesignie takim jak E-prom

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz