Ogólnie można przyjąć iż Google nakłada kary na dwa sposoby - pierwszy jest to kara ręczna, natomiast drugi jest to kara nakładana przez algorytm wyszukiwarki.
I tak w pierwszym przypadku jeżeli algorytmy wykryją iż nasza strona łamie zasady ustalone w przewodniku dla webmasterów to wprowadzona zostanie kara ręczna. Za co można dostać tego rodzaju karę? Chodzi tutaj o nienaturalne linki, treści spamowe czy też upychanie na stronie słów kluczowych. Aby usunąć tego rodzaju karę trzeba naprawić problem i wprowadzone zmiany zgłosić do Google w celu rozpatrzenia przez jej pracowników.
Drugi rodzaj kary jest już niestety znacznie bardziej surowy. Jeżeli Google zauważy pewien schemat działania na danej witrynie www który ewidentnie przekłada się na wyniki wyszukiwania to nałoży na nas karę. Efektem tego będzie niemal natychmiastowy zanik wejść na naszą stronę.
Przedstawimy teraz trzy główne powody które mogą powodować karę dla danej witryny. Pierwszy to niska jakość contentu na danej witrynie. Mówimy tutaj o sytuacji gdy strona posiada wiele podstron na których znajduje się treść bardzo niskiej jakości. Innym powodem kary może być duplikacja publikowanych treści. Mowa tutaj o kopiowanie tego samego contentu w obrębie jednej domeny. Algorytmy Google bardzo skrzętnie dbają o to aby wszelkie publikowane treści były możliwie jak najbardziej unikatowe.
Kolejnym powodem nałożenia kary może być nieprawidłowo wdrożona optyalizacja techniczna strony. Mówimy tutaj o źle sformułowanych meta tagach title oraz descrpition. Jeżeli ich nie uzupełniasz lub też upychasz w nich jak najwięcej słów kluczowych jest to bardzo dużym błędem. Źle prowadzone linkowanie wewnętrzne również może bardzo mocno zaszkodzić twojej stronie.
Co zatem zrobić aby uniknąć kary a przy tym cieszyć się wysoką pozycją w wynikach wyszukiwania?
Upewnij się, że twoja strona ma prostą i przejrzystą nawigację. Odpowiednio wykorzystuj linkowanie wewnętrzne do prostego poruszania się po stronie. Popraw czas ładowania się strony na urządzeniach mobilnych jak i desktopach. Na bieżąco monitoruj linki zewnętrzne kierujące do twojej strony przy użyciu narzędzi jak Majestic lub Ahrefs. Jeżeli napotkasz niechciane linki to pamiętaj aby natychmiast usuwać je przy użyciu Google Disavow.
Jeżeli mimo wszystko wydaje Ci się, że nie będziesz sam w stanie poradzić sobie ze wspomnianymi wyżej czynnościami to zawsze możesz zlecić to zadanie profesjonalistom z dziedziny pozycjonowania, jak firma E-prom http://e-prom.com.pl/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz