Translate

Najważniejsze trendy w marketingu internetowym

Branża marketingowa należy do jednej z najbardziej dynamicznie się zmieniających. Pojawiające się każdego dnia nowe technologie pozwalają na jeszcze bardziej skuteczne pozyskiwanie klientów, którzy z dnia na dzień stają się bardziej świadomi i jednocześnie odporni na dotychczasowe ,,sztuczki" marketingowców. Z tego też względu bardzo istotne jest aby być na bieżąco ze wszystkimi nowościami z branży marketingu internetowego. W poniższej publikacji postaramy się wam zatem przedstawić najnowsze trendy związane z internetowym marketingiem.


Pierwszy z wyróżniających się trendów to marketing automation. O co w nim chodzi? Otóż mowa tutaj o pomocy w działaniach marketingowych ze strony dedykowanego oprogramowania. Dzięki pomocy zautomatyzowanych systemów będziemy w stanie pozyskać wiele wartościowych informacji na temat zachowania klientów. Tak zdobyte informacje można potem wykorzystać do spersonalizowanych kampanii marketingowych.
Poprzez użycie marketing automation praca staje się dużo prostsza. Nie ma już potrzeby ręcznej analizy danych, co pozwala znacząco zmniejszyć koszty. Można przyjąć, że nadrzędnym celem marketing automation jest pomoc klientowi na drodze jego ścieżki zakupowej.

Kolejnym wyraźnym trendem w marketingu internetowym jest wykorzystanie czat botów. Mimo, że są już one znane od dłuższego czasu to jednak dopiero teraz widać znaczący wzrost ich znaczenia. Umożliwiają one bowiem dużo sprawniejszą komunikację z klientem, dając mu szansę uzyskania informacji na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości bez konieczności angażowania obsługi sklepu. W przypadku dużych sklepów internetowych czat boty pozwalają zatem na bardzo duże oszczędności.

Innym istotnym trendem w marketingu internetowym jest stawianie na spersonalizowany content. Obecnie aby przekonać klienta do danej oferty, musi być ona idealnie dopasowana do jego potrzeb. Konieczne jest sprawienie aby klient poczuł się wyjątkowo. Przedstawienie klientowi dopasowanej oferty wiąże się bezpośrednio z wcześniej wspomnianym marketing automation, który pozwala zdobyć niezbędne dane i na ich podstawie stworzyć dopasowaną do klienta reklamę czy też ofertę.

Takie techniki w prosty sposób pozwalają zwiększyć sprzedaż poprzez nieustanne monitorowanie preferencji klientów i budowania więzi z marka, która przełoży się na większe zaufanie do danej firmy. Pozyskanie i utrzymanie przy sobie klienta to bowiem w obecnych czasach kluczowa kwestia.

Omówione powyżej trendy to tak naprawdę wyłącznie wierzchołek góry lodowej. Chcieliśmy wam naświetlić jak istotne jest bycie na bieżąco ze zmianami w branży aby móc cieszyć się z rosnących zysków. Spersonalizowany content, chat boty czy też marketing automation na pewno Wam w tym pomogą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz