Translate

Skuteczne sposoby na polepszenie konwersji w e-commerce

Praktycznie każdego dnia blisko co czwarty koszyk w sklepie internetowym zostaje porzucony przez klientów. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być całkiem sporo. Dobrze zatem było by je poznać aby móc im skutecznie przeciwdziałać. Czasami wystarczy bowiem niewielka zmiana aby znacząco polepszyć ilość konwersji w sklepie internetowym.


Na początek przytoczymy garść statystyk. Jak pokazują najnowsze światowe badania główną przyczyna porzucenia koszyka w sklepie internetowym jest zbyt wysoki koszt dostawy ( według 55% respondentów ). Na drugim miejscu z 34 procentami uplasował się wymóg założenia konta w sklepie. Trzeci najpoważniejszy powód to zbyt skomplikowany proces dokonania zakupu. 21 procent respondentów podało natomiast jako powód porzucenia ukryte lub niewidoczne koszty zamówienia. Oprócz tego wspomnieć należy zbyt długi czas dostawy, brak pewnych metod płatności oraz błędy w działaniu sklepu www.

Przedstawione dane dotyczą rynków światowych. W naszym rodzimym kraju proporcje powodów porzucenie koszyków na pewno będą się różnić ale ogólnie powinny być tożsame z przedstawionymi, światowymi trendami.

Skoro znamy już powody porzucenia koszyków to możemy zająć się omówieniem szczegółowego radzenie sobie z nimi. Zacznijmy od zbyt wysokich kosztów dostawy. Jeżeli koszt dostawy będzie stanowił lwią część zamówienia to z całą pewnością klienci będą mniej skłonni do finalizacji transakcji. W tego rodzaju sytuacjach rozwiązaniem może być przerzucenie części kosztów dostawy na samą cenę oferowanych produktów.

Alternatywnym rozwiązaniem może być zaoferowanie klientom tańszych metod dostawy. Nie zawsze bowiem klient potrzebuje wysyłki firmą kurierską. Czasami lepiej sprawdzi się tańsza opcja jak paczkomat czy list polecony. Dodatkowo warto rozważyć możliwość wprowadzenia darmowej dostawy po przekroczeniu pewnej kwoty wartości koszyka zakupowego.

Drugim ze sposobów na poprawę konwersji jest rozwiązanie problemu związanego z wymogiem założenia konta w celu zakupu w sklepi www. Klienci bardzo cenią sobie swój czas i nie chcą poświęcać go na zakładanie konta w serwisie. Z tego też względu dobrze jest umożliwić zakupy klientom z konta typu ,,Gość". Alternatywą może być oferowanie rejestracji w serwisie poprzez logowanie za pośrednictwem Facebooka lub innego serwisu społecznościowego. Dobrym krokiem będzie też ograniczenie danych wymaganych do założenia konta do absolutnego minimum.

Aby polepszyć konwersję dobrze jest też zapobiegać sytuacji w której klient nie wie ile dokładnie zapłaci za zamówienie. Jeżeli na jakimkolwiek etapie składania zamówienia klient będzie miał wątpliwości co do finalnych kosztów zamówienia to najprawdopodobniej z niego zwyczajnie zrezygnuje. Dobrze zatem aby na stronie w oknie koszyka pokazywany był aktualny koszt zamówienia wraz z dostawą.

Ostatnim czynnikiem mogącym poprawić konwersję na jakim skupimy się w tym poradniku jest zbyt skomplikowany proces zakupowy. Chodzi tutaj o to aby możliwość zamówienia danego produktu była możliwa w jak najmniejszej liczbie kroków. Podczas dokonywania transakcji klient nie powinien być rozpraszany żadnymi dodatkowymi komunikatami czy też ofertami. Jeżeli zdecydował się on już na dodanie produktu do koszyka i chce sfinalizować transakcję należy upewnić się, że nic nie będzie wtedy rozpraszało jego uwagi.

Mamy nadzieję, że przytoczone tutaj przykłady pomogą wam walczyć z problemem rosnącego współczynnika konwersji i przełożą się na większe zyski. Marketing internetowy to w końcu bowiem ciągłe dążenie do poprawienia osiąganych rezultatów sprzedażowych.

1 komentarz:

  1. Wydaje mi się, że bardzo dobrym sposobem na zwiększenie konwersji jest na przykład reklama w social media. Są przeciez specjalne agencje takie jak ta http://tearsofjoy.pl/, które specjalizują się w realizacji takich kampanii i moim zdaniem warto z ich usług korzystać

    OdpowiedzUsuń