Strona internetowa czy też sklep www aby przynosić korzyści muszą zwyczajnie podobać się użytkownikom. Często jednak to gusta samego właściciela strony stawia się na pierwszym miejscu. Takie podejście może prowadzić do sytuacji w której strona internetowa będzie mniej skuteczna niż mogła by być w rzeczywistości. W związku z tym w poniższym poradniku postaramy się wam podpowiedzieć jak ocenić czy dana witryna podoba się użytkownikom.
Jednym z podstawowych narzędzi jakie można wykorzystać do tego celu jest Google Analytics. To właśnie za jego pomocą można poznać dokładnie kim są potencjalni użytkownicy oraz jakie są ich preferencje. Poprzez odpowiednią analizę raportów dostarczonych przez Google Analytics będziecie w stanie stwierdzić czy publikowane treści i wygląd strony trafiają do grupy docelowej. Narzędzie to w prosty sposób pozwoli wam sprawdzić które zakładki strony najchętniej odwiedzają internauci, jakie produkty ich interesują oraz z jakich witryn pochodzi ruch na waszej stronie.
Taka ilość informacji nie jest jednak wystarczająca. Istotne jest również zbadanie tego jak dokładnie na stronie zachowują się użytkownicy. Do tego celu wykorzystuje się narzędzia do analizy map ciepła. Przykładem programu służącego do tego jest chociażby Yandex Metrica. Za jego pomocą będziecie w stanie wygenerować mapę linków, mapę scrollowania danej strony czy też mapę kliknięć. Dodatkowo narzędzie to daje możliwość odtworzenia realnych sesji użytkowników - będziecie zatem mogli dokładnie prześledzić jak dany klient zachowywał się na waszej stronie.
Do sprawdzenia jak w oczach klientów wypada dana strona przydają się również klasyczne testy A/B. Polegają one na wyświetleniu dwóch wariantów witryny użytkownikom. Na podstawie danych będzie można na przykład stwierdzić czy zmiana koloru przycisku ,,dodaj do koszyka" na bardziej jaskrawy nie poprawi konwersji w sklepie.
Testy tego rodzaju pozwalają również zbadać jakie elementy strony wpływają na podjęcie przez użytkowników kluczowych decyzji na temat pozostania na stronie czy też które elementy witryny są z punktu widzenia klienta najbardziej istotne.
Połączenie wszystkich wspomnianych wyżej metod pozwala na bieżąco śledzić jak strona wypada w oczach potencjalnych klientów oraz co należy zmienić aby na bieżąco reagować na zmieniające się trendy czy też upodobania internautów. Należy bowiem zawsze mieć z tył głowy, że strona internetowa czy też sklep www nie jest dla was czyli jej właścicieli ale dla końcowego użytkownika. Dlatego projektowanie stron www powinno w głównej mierze polegać na stworzeniu witryny przyjaznej i atrakcyjnej dla potencjalnych klientów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz