Translate

Jak skłonić klienta do dokonania zakupu przez internet?

Jeszcze kilka lat temu większość osób obawiała się zakupów przez internet. W opinii wielu osób tego rodzaju zakupu były postrzegane jako niebezpieczne i niepewne. Obecnie branża e-commerce przeżywa jednak prawdziwy boom i zakupy przez internet stały się praktycznie codziennością. Co zatem sprawiło, że podejście klientów do tego rodzaju zakupów uległo zmianie? W jaki sposób sprzedawcy skłonili klientów do dokonywania zakupów przez internet?


Pierwszą przyczyną jest fakt, że zmianom uległy przepisy dotyczące ochrony praw konsumenta. Od jakiegoś czasu klient posiada prawa, jakich nie miał wcześniej. Mowa tutaj między innymi o możliwości zwrotu towaru w określonym czasie czy też konieczności podania przez internetowego sprzedawcę wszystkich swoich danych tak aby nie mógł być on anonimowy. Takie poczucie bezpieczeństwa sprawiło, że kupujący z większą śmiałością zaczęli korzystać z możliwości jakie daje handel w internecie.

Kolejnym czynnikiem który pomaga skłonić klientów do zakupu przez internet jest oferowana przez sprzedawców darmowa opcja dostawy. W przypadku droższych produktów koszt wysyłki nie jest tak bardzo odczuwalny, jednak gdy mówimy już o tańszych przedmiotach może dochodzić do sytuacji gdy koszt dostawy będzie niemal taki sam jak samych zakupionych towarów. Zaoferowanie darmowej dostawy jest zatem sposobem na przekonanie klienta do dokonania zakupów w sklepie internetowym.

Innym powodem który stanowi ważny argument do zakupów przez internet są zdjęcia oferowanych produktów. Niejednokrotnie dany produkt w rzeczywistości wygląda nieco gorzej niż na prezentowanych fotografiach. Z tego też powodu profesjonalnie przygotowane zdjęcia produktów są w stanie niejako sprzedać produkt który w przypadku klasycznych form sprzedaży pozostałby zwyczajnie nie zauważony. Warto zatem inwestować w fotografię produktową.

Innym czynnikiem który skutecznie przekonuje klientów do zakupów przez internet są oferowane zniżki i rabaty. Nikogo chyba nie trzeba przekonywać, że wszelkiego rodzaju rabaty bardzo mocno działają na wyobraźnie klientów. W internecie dzięki na przykład spersonalizowanym reklamom czy też remarketingowi ( forma reklam ,,śledzących" danego klienta - możliwa do uruchomienia w Google Ads ) jesteśmy w stanie trafić z opcją promocyjną do klienta, który z całą pewnością będzie zainteresowany towarem. Przekonanie go do zakupu będzie więc jeszcze prostsze.

To oczywiście tylko kilka z głównych czynników które przyczyniły się do popularyzacji sprzedaży przez internet. Jeżeli zależy Państwu na zwiększeniu swoich zysków z handlu w internecie to polecamy pozycjonowanie stron www dzięki któremu dotrzecie do jeszcze większej liczby klientów lub też przygotowanie kampanii typu Google Ads.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz