Wszystkie dane jasno wskazują, że z dnia na dzień coraz to więcej użytkowników przegląda treści w internecie za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Z tego też względu wyszukiwarka Google ceni bardziej te strony które posiadają dobrze zoptymalizowaną mobilną wersję. Jak zapewne wiecie z własnego doświadczenia przyswajanie treści i ich czytanie wygląda zupełnie inaczej na tradycyjnych desktopowych urządzeniach a zupełnie inaczej na smartfonach czy tabletach. W tym poradniku podpowiemy wam zatem w jaki sposób pisać teksty SEO aby były one dostosowane pod użytkowników przeglądających witryny na urządzeniach mobilnych.
Po pierwsze ze względu na to iż urządzenia mobilne już od dłuższego czasu pozwalają na wyszukiwanie głosowe to znacząca część zapytań jest zupełnie inaczej formułowana niż miało by to miejsce w przypadku tradycyjnego wyszukiwania. Wyszukiwanie głosowe sprzyja bowiem zapytaniom długiego ogona ( long tail ). Tworząc zatem artykuły na stronę mobilną warto przygotować je w sposób pytań i odpowiedzi aby zaprezentować użytkownikom dokładnie to czego potencjalnie szukają.
W przypadku tekstów SEO na strony mobilne trzeba mieć również na uwadze, że powinno stosować się krótsze tytuły oraz śródtytuły. Wszelkiego rodzaju nagłówki mają bardzo istotną rolę w odniesieniu do contentu. Użytkownicy używający urządzeń mobilnych zazwyczaj tylko skanują tekst i zatrzymują się na akapitach które w jakiś sposób przyciągną ich uwagę. Z tego też względu większość elementów pisanego tekstu w przypadku stron mobilnych należy w miarę możliwości skurczyć. Dobrą praktyką jest stosowanie się do zasady iż tytuł w H1 nie powinien przekraczać długości 60 znaków a pomniejsze nagłówki H2 i H3 powinny mieć tylko kilka słów.
Publikując teksty na stronach mobilnych trzeba także zadbać o to aby były one odpowiednio oddzielone poprzez stosowane wykorzystanie akapitów. Teksty mobilne wcale nie muszą się ograniczać do kilku zdań ale jeżeli mają być dłuższe to trzeba zadbać aby dynamika ich czytania była jak najbardziej komfortowa dla potencjalnego czytelnika. Starajcie się zatem stosować akapaity jak najczęściej.
W przypadku stron mobilnych duże znaczenie ma też atrakcyjność wizualna tekstu. Trzeba zatem pamiętać o wykorzystaniu wypunktowań i innych wyliczeń.
Należy pamiętać również o tym, że w przypadku stron mobilnych tekst powinien być możliwe jak najbardziej przejrzysty. Ciekawa aranżacja to wykorzystanie wszelkich dodatkowych elementów takich jak obrazki, infografiki czy też filmiki.
Stosując się do opisanych porad możesz mieć pewność, że twoje teksty od razu przypadną do gustu osobom oglądającym je na urządzeniach mobilnych. Jeżeli jednak nie czujesz się na siłach aby samemu tworzyć tego rodzaju publikacje to zawsze możesz je zlecić profesjonalistom czyli naszej agencji promocyjno-reklamowej E-prom
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz