Translate

Jak prawidłowo przeprowadzić kampanię marketingu szeptanego?

Klienci z każdej strony atakowani są codziennie mniej lub bardziej natarczywymi reklamami. Nie ma zatem nic dziwnego w fakcie iż częściowo zdążyli się oni na tego typu wpływy uodpornić. Istnieją na szczęście bardziej wyrafinowane metody dotarcia do klienta i przekonania go do oferowanego produktu lub usługi. Jedną z nich jest z całą pewnością marketing szeptany.


Czym tak właściwie jest marketing szeptany? Otóż polega on na dotarciu do klientów przy pomocy spontanicznego przekazu. Mimo teoretycznej ,,spontaniczności" owego marketingu musi być on dobrze zaplanowany i tylko jego umiejętne i długofalowe prowadzenie będzie w stanie przynieść oczekiwane rezultaty.

Marketing szeptany jest bardzo cenioną formą komunikacji ze względu na swoją wiarygodność. Niestety nie wszyscy to rozumieją i czasami działania z zakresu marketingu szeptanego mogą przypominać bardziej nachalne działania spamerskie.

Jak zatem poprawnie prowadzić działania z zakresu marketingu szeptanego? Naszym głównym celem powinno być wywołanie dyskusji na temat danego produktu czy też usługi wśród użytkowników. Rezultatem będzie wymienianie się przez klientów opiniami i uwagami na temat omawianego produktu. Prowadzenie dyskusji za pośrednictwem for internetowych, portali społecznościowych jest naturalne i nie wzbudza w odbiorcach negatywnych konotacji oraz pozwala im samym zdecydować o zakupie towaru na podstawie pozytywnych opinii innych.


Jak pokazują badania obecnie rekomendacja jak i dobra opinia innych stanowi najsilniejszą metodę przekonania do zakupu. Znacząca większość internautów przyznaje się, że przed zakupem czyta opinie innych kupujących.


Podczas prowadzenia marketingu szeptanego naszym pierwszym krokiem powinno być staranne zaplanowanie działań i przygotowanie bazy portali, for i stron na których będziemy się wypowiadać. Warto nasze działania na danym portalu zacząć wcześniej od zbudowania wiarygodnego profilu zanim przystąpimy do ,,szeptania".  Wszystkie publikowane przez nas komentarze powinny być jak najbardziej wiarygodne i autentyczne. Nie należy też przekłamywać i na siłę wychwalać zalet danego produktu. Najważniejsze jest przedstawienie realnych korzyści płynących z posiadania danego towaru lub usługi.

Jeżeli szukacie agencji która przygotuje dla was profesjonalną kampanię z zakresu marketingu szeptanego to zapraszamy do zapoznania się z ofertą - http://e-prom.com.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz