Święta Bożego Narodzenia to dla większości sprzedawców najgorętszy okres w roku. To wtedy właśnie klienci dają się ponieść świątecznej gorączce zakupów. Aby jednak zwiększyć zyski w tym czasie i odpowiednio wykorzystać okazję jaka stoi przed twoim internetowym biznesem sprzedażowym musisz się odpowiednio przygotować. Podpowiemy dziś w jaki sposób zwiększyć sprzedaż przed świętami Bożego Narodzenia.
Na samym początku musisz oczywiście przygotować swój sklep internetowy na nadchodzące zakupowe szaleństwo. Warto więc dopracować każdy nawet najmniejszy detal aby nic nie przeszkodziło w uzyskaniu znakomitych efektów sprzedażowych. Po pierwsze miej pewność, że twój sklep internetowy ładuje się odpowiednio szybko. Nic nie irytuje klientów tak jak długi czas oczekiwania na załadowanie się strony. Niedopasowany serwer czy też zbyt duże zdjęcia to jedne z głównych przyczyn takiego stanu rzeczy. Należy zatem przed okresem świątecznym odpowiednio dopracować ten element sklepu internetowego. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić nasi specjaliści od pozycjonowania i optymalizacji stron www na pewno Ci pomogą - http://e-prom.com.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych.
Kolejny ważny element to bezpieczeństwo. Jeżeli twój sklep nie posiada jeszcze certyfikatu SSL to warto rozważyć jego wdrożenie. Nie tylko pomoże to w osiągnięciu wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania Google ale także da wyraźny sygnał klientom, że dbasz o ich bezpieczeństwo.
Przed okresem świątecznym upewnij się również, że oferujesz w swoim sklepie najbardziej popularne metody płatności. Nie chcesz w końcu stracić klienta na przykład dla tego, że w twój sklep nie obsługuje płatności na przykład Blikiem.
Z racji, że święta to też czas nietrafionych prezentów warto rozważyć na ten okres wydłużenia czasu na zwroty towaru. Osoby które nie są w stu procentach przekonane czy dany prezent okaże się trafiony dużo chętniej dokonają zakupu w twoim sklepie jeżeli czas na zwrot będzie wynosił nie standardowe 14 dni ale na przykład 30.
Pamiętaj też o specjalnych promocjach w kilku ważnych dniach które poprzedzają same święta Bożego Narodzenia. Chodzi tutaj o takie wydarzenia jak Czarny piątek który w tym roku będzie
24.11 czy też o Cyber Poniedziałek który wydarzy się 27 listopada.
Przed samymi świętami warto też przygotować wartościowy content związany z tym okresem który przekona klientów do zakupów własnie w twoim sklepie. Zacznij więc tworzyć poradniki prezentowe. Prezentuj swoje produkty jako doskonałe prezenty dla bliskich pod choinkę.
Dodatkowo twórz listy Najpopularniejszych produktów. Unikalne produkty które mają świetną jakość a do tego są dostępne w przystępnej cenie to coś co na pewno zainteresuje klientów.
Ponadto możesz również zmieścić na swojej stronie materiał wideo z unboxingu jakiegoś oferowanego towaru. Jest to przecież bezpośrednie nawiązanie do tradycji rozpakowywania prezentów i pomoże stworzyć świąteczny nastrój.
Kwestia inwestycji w reklamę, może google ads? Warto powierzyć to takim firmom jak https://martis-consulting.pl które maja w tym doświadczenie.
OdpowiedzUsuń